Annoncørbetalt indhold

Sådan får du din aarhusianske virksomhed set på Google

PR-foto credit

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Hvis du ejer en virksomhed, er selvstændig erhvervsdrivende eller måske arbejder med marketing, så er du sikkert stødt på begrebet SEO før. SEO står på dansk for søgemaskineoptimering, og er vigtigt, hvis du ønsker at din virksomhed skal blive set på Googles søgemaskine, hvor rigtig mange danskere går hen, når de skal finde virksomheder, hvor de vil lægge deres penge. Derfor kommer der her et par gode tips til, hvordan du forbedrer din SEO, så du kommer højere op i resultaterne på Google.


Annonce

Sådan fungerer Googles resultatside

Der er meget stor sandsynlighed for, at du er stødt på Googles resultatside - de fleste danskere bruger nemlig Google flere gange om dagen. Her vil du hurtigt finde ud af, at denne side er opbygget på en helt bestemt måde. Først er alle de sponsorerede indlæg, også kaldet annoncer, som virksomheder betaler for skal være øverst. Her bliver der betalt pr. klik, og kan være en god løsning, hvis du har økonomien til det. Men hvis du ikke ønsker at bruge mange penge på annoncering, skal du kigge efter de resultater, som kommer under de betalte indlæg. Her ses nemlig de organiske resultater, og dem rangerer Google selv, alt efter hvor relevante de er for din søgning - og det er lige netop her, at SEO kommer ind i billedet.


Kend din målgruppe og deres typiske søgninger

Hele pointen med SEO er, at din hjemmeside skal indeholde mange af de ord som folk søger på, eller som Google mener er relevante for deres søgning. Derfor er det vigtigt, at du har en idé om, hvilke ord din målgruppe søger efter. Hvis du eksempelvis ejer et pizzaria i Aarhus, kan der være en verden til forskel på at søge “pizza Aarhus” eller “take-away steder i Aarhus”, og din SEO bør tilpasses, alt efter hvad folk oftest søger. På den måde optræder du oftere i folks søgeresultatet. Hvis du allerede kender din målgruppe, og ved hvilke ord, de ofte søger efter, har du et godt udgangspunkt. Hvis ikke, kan du selve prøve at lave nogle forskellige Google-søgninger, og se hvilke relaterede søgninger, som Google foreslår, samt hvilke søgninger du synes, giver de bedste resultater.


Få hjælp af eksperter

Som du måske allerede nu kan fornemme, kan SEO-junglen være svær at manøvre rundt i. Der er mange nye begreber og redskaber at have styr på, og du har sikkert allerede rigeligt travlt med din egen virksomhed. Derfor kan det være en god idé at få hjælp af SEO-eksperter med mange års erfaring, som eksempelvis INBOUNDCPH, der er et dansk SEO-firma, der netop er eksperter i at få din virksomhed til at performe meget bedre på Google i fremtiden.

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.