Annoncørbetalt indhold

Sådan har Covid-19 påvirket de online brancher

PR-foto credit

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Pandemien har påvirket de fleste danske brancher rent økonomisk. Nedlukningen af diverse forretninger, restauranter med videre har haft store konsekvenser. Men også brancher, der primært yder online services, er blevet påvirket. Hvordan? Det kan du læse mere om her.

I dag kan vi heldigvis se lyset for enden af tunnelen, og smittetallet bliver fortsat lavere rundt om i landet. Men der er ingen tvivl om, at Covid-19 har påvirket og udfordret mange brancher landet over, og flere steder har det ført til store økonomiske tab og måske endda bristede drømme.

Annonce

En frisør har selvsagt svært ved at udføre sit arbejde, når nærkontakt frarådes — og sådan har pandemien påvirket de fleste brancher, som udfører deres arbejde i fysisk nærvær af andre mennesker. En smule mere kompliceret er det at forstå, hvordan Covid-19 har påvirket de online baserede brancher.


Internettet er blevet endnu vigtigere under corona

Mens pandemien for visse fysiske forretninger har betydet konkurs, har det for andre givet en økonomisk fordel. Internettet er på mange måder blevet endnu vigtigere under corona, og det har været en god ting for nogle online brancher.

Aldrig har online markedsføring været vigtigere end i en tid, hvor det ikke var muligt at markedsføre sig på andre måder. Salg og promovering af produkter og brands på internettet blev essentielt under pandemien, og det mærkede flere webbureauer på omsætningen.

Streaming-tjenester oplevede også stor efterspørgsel, da danskerne pludselig havde masser af tid til at slappe af med film og serier. Derfor var 2020 et godt år for både nye og gamle udbydere af streaming til sofa- og popcornhygge i Danmark.

Online aviser og online medier blev også brugt flittigt, når danskerne skulle holde sig opdateret om de nyeste corona-opdateringer. Her kunne man følge verdenssituationen på sin egen foretrukne enhed uden at komme i berøring med potentielle smittekilder.


Økonomiske udfordringer for online spil

Andre former for online underholdning var imidlertid udfordret. Besøg gratischancer.dk og få et overblik over de forskellige casinoer og bonusser. Der er en god sandsynlighed for, at disse sider oplevede økonomiske udfordringer under corona-nedlukningerne.

Men hvorfor? Kunne man ikke forestille sig, at danskerne havde brug for at koble af med sjove spil og fede bonusser, mens pandemien rasede? Det kunne man sådan set godt, men visse spil blev simpelthen umulige at spille på grund af Covid-19.

Tager man et kig på Danske Spils årsrapport fra 2020, fremgår det, at aflysning og udsættelse af sportsbegivenheder havde stor indflydelse på økonomien. Europa Mesterskaberne blev udsat til 2021, hvor rekordmange danskere fulgte kampene. Det betød dog, at man i 2020 ikke kunne oddse på fodboldkampene. Derfor måtte de online spiludbydere forvente en dårligere omsætning, end de havde håbet på.

Alligevel formåede de online spil at kompensere, så 2020-økonomien faktisk ikke adskilte sig bemærkelsesværdigt fra 2019. Det vidner om danskernes spilleglæde, og i dag er det igen muligt at underholde sig med diverse online spil, bonusser og fordele.


De online brancher efter pandemien

Hvordan ser den økonomiske fremtid så ud for de online brancher, nu da de fleste restriktioner er bortfaldet? Der er ikke noget, der tyder på, at internettets rolle vil blive mindre, når det kommer til salg og markedsføring. Generelt lader det til, at de digitale løsninger bare bliver flere og flere.

De digitale løsninger, som er blevet implementeret under corona, er med al sandsynlighed kommet for at blive. Derfor vil mange danskere nok også opleve at få et mere fleksibelt arbejdsliv, hvor det i højere grad er muligt at arbejde online hjemmefra.

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.