Annonce
AGF

AGF stiller op i særlig jubilæumstrøje mod Silkeborg: Se den her

Der er stadig få gratis billetter tilbage til søndagens kamp mellem AGF og Silkeborg på Ceres Park, hvor hjemmeholdet spiller i en særlig jubilæumstrøje i anledningen af Århus Stiftstidende og Stibos fælles 225 års fødselsdag. Foto: AGF/Henning Bagger (Scanpix)
Stibo og Århus Stiftstidende inviterer til gratis AGF-kamp, når AGF og Silkeborg mødes søndag. Samtidig er der lavet en særlig AGF-trøje, som du kan købe her.

FODBOLD: Når Silkeborg IF søndag kommer til Aarhus og Ceres Park for at møde AGF, skal der være fuldt hus for første gang i mange år. Sådan lyder ambitionen til kampen, som Stibo og Århus Stiftstidende har købt.

Hele Aarhus er inviteret gratis til fodbold, og billetterne, som der ikke er mange tilbage af, kan hentes her.

De to virksomheder har nemlig købt kampen sammen som et led i deres fejring af begge virksomheders 225 års jubilæum. Stibo koncernen - der i dag er ejer af flere softwarevirksomheder og af Skandinaviens største trykkeri - og Århus Stiftstidende var oprindeligt under et fælles ejerskab, For 100 år siden blev de to adskilt, men kontakten mellem virksomhederne er blevet holdt ved lige.

- Vi håber, at rigtig mange vil komme og være med til at fejre både vores og Stibos 225 års fødselsdag – og naturligvis hjælpe AGF til en sejr over Silkeborg. Vores mål er at få fyldt stadion for første gang i mange år, og vi er godt på vej. Der er endnu billetter at få, men forhåbentlig kommer vi af med de sidste, så vi kan opleve hvor fantastisk en stemning der – trods løbebanerne - kan være på stadion, når der er udsolgt, siger chefredaktør på Århus Stiftstidende Jan Schouby.

Kampen er desuden ekstra vigtig for AGF, der med en sejr med stor sandsynlighed kan snuppe 3. pladsen, der giver ekstra millioner kroner, da der udbetales tv-penge efter runden.

Annonce

Sådan får du trøje og billetter

Gratis billetter til kampen kan hentes på linket: https://shop.agf.dk/kampe/agfsif

AGFs jubilæumstrøje kan købes på: https://www.odendo.dk/agf

Særlig AGF-trøje

AGF'erne spiller kampen i en særlig jubilæumstrøje, som markerer den dobbelte fødselsdag.

- Vi er rigtig glade for, at Ceres er gået med til at "afgive" reklamepladsen på maven af spilletrøjerne for at markere vores fødselsdag. Det er flot gestur til byens avis fra byens øl, og samtidig ender det jo i sidste ende med at komme byens hold til gode i form at endnu bedre opbakning fra tilskuerpladserne, siger Jan Schouby.

Det, chefredaktøren henviser til, er, at de særlige kamptrøjer efter opgøret mod Silkeborg sættes på auktion, og at overskuddet fra auktionen ubeskåret går til TIFO-arbejdet, som AGF-tilhængerne gør for at skabe stemning på lægterne gennem bannere og visuelle effekter.

Auktionen begynder tirsdag formiddag, og det er muligt at købe en eller flere af de 24 spillertrøjer, hvoraf flere kommer til at få minutter på banen til søndagens kamp.

Auktionen kan ses her.

Forhåbningen er, at der bliver fyldt på stadion til kampen, som er ekstra vigtig for AGF, da der udbetales tv-penge efter runden. Foto: Ole Nielsen.
Alle AGFerne vil bære den særlige jubilæumstrøje, som kan købes på auktion. Overskuddet går til fanklubbens TIFO-arbjede. Foto: AGF
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Blog

Er du agil nok til fremtiden?

Er du parat til fremtiden med en kampklar hjerne og følelsesmæssig agilitet? Hvis du ikke aner, hvad agil betyder, så læs med, for det er ordet, som du skal flashe i din jobansøgning og til mus-samtaler i øjeblikket. Agil er ifølge ordnet.dk afledt af at agere og betyder, at man kan agere hurtigt, let og smidigt i sine bevægelser. Mest forbinder jeg agil med hundetræning, men af for mig ubegribelige veje er det blevet oversat til, at man kan ”navigere i uvished, handle passende under pres, tage kalkulerede risici i ukendte territorier, innovere og skabe en stabil fremdrift i høj sø”, som det står på en hjemmeside, hos en af de mange konsulenter, der tilbyder at give dig en kampklar hjerne, emotionel agilitet og agil lederkompetence. Her kunne en og anden jo nok føle sig koblet af fra start. Det kan man måske også i Landbrugsstyrelsens stillingsopslag, hvor man søger en ny medarbejder i form af en agil coach og anvender ordet ”agil” 26 gange i annoncen, hvis jeg har talt rigtigt. Som så mange andre stedet rulles det agile koncept nu ud for fuld skrue, også på offentlige arbejdspladser. Det består af en række sikkert gode og brugbare metoder, der kræver mere indsigt end jeg har, men det er ifølge stillingsannoncen noget med Daily Stand-ups og en række agile ceremonier, hvilket lyder lige vel ”loge-agtigt” for mig. Indtil for nylig var det disruption, der blæste ind over det ganske land. Enhver arbejdsplads stod med risiko for at blive disruptet eller på mere lavdansk forstyrret af ”nogen”, der på grund af den globale digitale motorvej kunne udføre jobbet hurtigere, billigere og med mere individuelle services. Til konferencer gjorde forretningsfolk sig klar til kamp, når det lød fra talerstolen, at mange vil blive overflødiggjort i løbet af de næste 5-10 år. Så er der brug for disruption-eksperter, hvis ikke angstens sved skal få overtaget. Det med disruption er ved at være overstået. Altså ikke konkurrencen, men som de fleste hotte ord kan management konsulenter kun leve af dem i få sæsoner. Som fremtidsforsker lever jeg også som konsulent, og jo mere forvirring og rav i gaden nye ord kan skabe, desto bedre for mig. Når det regner på præsten, drypper det også i min biks. For som fremtidsforsker har man fokus på at vende skråen og vurdere nye ord og tendenser, og det er der heldigvis i tiltagende grad brug for. Jo mere man forstår de vigtigste megatrends og krydspresset imellem dem, jo større er chancen for ikke at blive grebet af panik og angst, også når de nye hektiske buzzword opstår. Hvad er så det næste? Det er forhåbentlig ordet ”nænsomhed” og det er ikke så blødt, som det lyder. For måske er nænsomhed den nye effektivitet? Mange af de frække ord kan hurtigt slå en hjem i utilstrækkelighedsludo, for hvem evner eller orker i virkeligheden at besidde evige kampklare agile hjerner og hjerter? I fremtiden skal vi – bedste bud – leve af innovation og udvikling blandt andet i forhold til den grønne opstilling. Derfor skal alle byde ind med sine kompetencer og betragtninger, for den gode ide respekterer ikke ledelseslag. Det kan snildt være Lise i omstillingen, der opfatter et signal fra en kunde, der kan give anledning til en bedre service fremover. En sådan åben innovation kræver, at alle tør komme med deres ideer og ikke er så stresslammede, at kreative tanker er gået i baglås. Måske skal vi i fremtiden være mere nænsomme med hinanden, ikke grine af fjollede ideer og fejl eller dømme hinanden ikke agile, bare fordi man insisterer på at nyde sin traditionelle madpakke i sine ikke-agile sutsko.

Østjylland

Danmarks største lågekalender: 24 låger spredt over cirka 15 kvadratkilometer i Mols Bjerge

Annonce