Annonce
Østjylland

Savnet hund fra Florida dukker op i New York efter 18 måneder

Efter at have været væk siden februar 2016 er hunden Relay fra Florida nu blevet fundet i New York.

Hunden Relay bliver snart genforenet med sin familie i Florida efter at have været væk siden februar 2016.

Hunden Relay, der forsvandt fra sin familie i Florida i februar 2016, er blevet fundet godt 1600 kilometer borte i New York.

En medarbejder på et internat fortæller, at hunden, der er en blanding af en schæfer og en Jack Russell-terrier, blev indleveret i sidste uge af en lokal gruppe, der arbejder med at redde hjemløse dyr.

Herefter fandt internatet frem til hundens ejere i West Palm Beach i Florida ved hjælp af dens chip.

- Jeg har sagt mange gange, at nogen kommer til at finde den hund. Ikke nødvendigvis i live, men på en eller anden måde kommer de til at finde den hund ved hjælp af chippen, og så ringer de til os, siger hundens ejer, Rick Moneck.

Ikke desto mindre kom nyheden alligevel som en stor overraskelse for familien.

- Det havde jeg aldrig nogensinde regnet med. Vi havde ligesom givet op. Efter nogen tid går livet jo bare videre, siger Rick Moneck.

Han fortæller til mediet Newsday, at hans familie adopterede den "smukke og velopdragne" hund som hvalp i 2014.

Men en dag forsvandt Relay fra familiens hjem.

- Jeg tror, at hun er en vandrer. Jeg tror simpelthen bare, at hun er en opportunistisk hund, som ville se, hvad der findes på den anden side af havelågen, siger Rick Moneck.

Efter Relays forsvinden ledte familien efter hende længe og hang sedler op i området. Men forgæves.

- En dame på tankstationen har fortalt, at hun så en mand kalde hunden over, hvorefter han gik afsted med den, siger Rick Moneck.

En sløret video viste efterfølgende, at manden tilsyneladende tog hunden med i sin bil.

- Det er fuldstændig fantastisk, at vi nu får lov til at blive genforenet med den hund, som vi elsker så højt, siger Rick Moneck.

I øjeblikket søger internatet, som Relay blev indleveret på, efter en frivillig, som vil køre hunden til Florida.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Aarhus

Eksperter om Michelin-uddeling: Aarhus bør være særligt skuffede

Læserbrev

Læserbrev: Jeg vil kæmpe med næb og klør, for at Aarhus aldrig får mere letbane

Helge Bay skriver 7. februar i et læserbrev, at letbanen er på vej til at blive en succes. Jeg spørger: Hvor? Letbanen er en katastrofe og en århushistorie af dimensioner. Og den bliver ikke en mindre katastrofe fremover. I Aarhus afskaffede man sporvognen i 1971. Faktisk havde man allerede nedlagt den første sporvogn, der var i drift fra 1884-1895. Hvorfor vil man ikke lære af sine fejl? Letbanen er et prestigeprojekt, som på ingen måde er designet til den trafik, som Aarhus har, og Aarhus får i fremtiden. Letbanen/sporvognen gav mening for 50 år siden, og før det, da færre havde biler, og færre mennesker boede her. Men Aarhus er en vikingeby. Byen er bygget op om, at gaderne skal være smalle, fordi man ikke havde brug for mere plads, da der var hestevogne til. Letbanen fejler også, ved at den overhovedet ikke fragter det antal passagerer, man havde forventet. Hvorfor? Fordi, som undersøgelserne også sagde, inden man byggede den, så flytter den under én procent af bilister over i kollektiv trafik. Til gengæld har letbanen været en direkte årsag til lukning af utallige busruter i de små byer og forstæder i Aarhus og opland. Derudover glemmer Helge Bay fuldstændig finansieringen. Hvem skal betale? Inden den første centimeter af letbanens etape 2 er lagt, koster det mindst 655 millioner kroner til omlægning af varmerør mm. Det kan man få rigtig mange busser for. Det smarte ved busser er også, at man kan flytte ruten, så den giver mening. Og så er de betydeligt nemmere at sætte i drift. Letbanen fylder alt for meget. Hvorfor skal den køre igennem det mest trafikerede kryds i Aarhus - krydset Nørreport/Kystvejen? Herfra kommer bilister fra færgen, Randersvej, Kystvejen og den nordlige del af Aarhus, samt fra midtbyen. Og så også en letbane? Det er helt tabt. Hvordan Helge Bay kalder en sporvogn for en "ny trafikløsning", er mig også en kæmpe gåde. Som sagt nedlagde vi den i 1971. Og så køber jeg ikke argumentet med, at det er den eneste CO2-neutrale løsning. Så vidt jeg ved, findes der også elektriske busser. Alt det her gør, at letbanen skal droppes. Og så har jeg hverken nævnt problemerne med frosten, eller den evige udskydelse af åbningsdatoen. Letbanen er gammel vin på nye flasker. Vi har prøvet det før og lagde sporvognene ned af en årsag. Forhåbentlig er der kun få mennesker, der ønsker at ødsle pengene væk på et så udueligt projekt.

AGF

Efter aflysning i Superligaen: AGF besejrede AaB i træningskamp

Danmark For abonnenter

Tusindvis af borgere betaler allerede mere end gennemsnittet: Nu risikerer de højere skat efter udligningslussing

Aarhus

Cyklister må ud på omvej: Den århusianske 'cykelmotorvej' står flere steder under vand

Annonce