Annonce
AGF

Stage-salg kan sende op til 25 millioner kroner i AGFs kasse

Jens Stage under U-21 landsholdets pressemøde i Udine, 21. juni. Foto: Liselotte Sabroe/Ritzau Scanpix
U-21 landsholdsspilleren ventes at blive præsenteret som ny spiller i FCK i købet af kort tid - og samtidig sendes mellem 13 og 15 millioner i århusianernes kasse. Et beløb der let kan vokse med yderligere ti millioner

Fodbold: Skal man sælge sin kulturbærer, hvis man kan få 15 millioner kroner i kassen?

Hvis man hedder AGF, og spilleren hedder Jens Stage, så er svaret åbenbart ja.

Efter avisens oplysninger er det i hvert fald uhyre tæt på at AGF’s viceanfører Jens Stage skifter til de regerende danske mestre fra FCK.

AGF har tidligere på sommeren takket nej til flere andre tilbud på Stage, men udsigten til to millioner euro fik åbenbart århusianerne til at ændre opfattelse.

Annonce
Foto: Axel Schütt

Udsigt til ekstra millioner

En del af forklaringen er også, at Stage selv har lagt pres på for at komme videre i sin karriere, samt ikke mindst at salget let kan stige fra 15 millioner kroner til hele 25 millioner kroner.

Ifølge avisens oplysninger er der i salgsprisen nemlig indregnet et beløb på op til ti millioner kroner, som kommer til udbetaling, hvis FCK opnår succes i Superligaen og i Europa.

Dermed kan salget af U21-landsholdsspilleren sende et rekordstort beløb i den trængte klubkasse.

For AGF er det et særdeles stort beløb for en spiller, som AGF hentede gratis i Brabrand i januar 2016, og det vil samtidig betyde, at sportschef Peter Christiansen pludselig får et større millionbeløb, som han kan hente nye spillere for.

Jens Stage spillede en enkelt sæson i AGF på andetholdet som U17 spiller, men har ellers tilbragt sin tid som ungdomsspiller i henholdsvis ASA og IF Lyseng.

I sin tid som AGF-spillere har Jens Stage hidtil spillet 95 kampe og scoret 11 mål. Og det er netop Stages arbejdsomhed og evner som målfarlig felt-til-felt spiller, der har fået FCK-træner Ståle Solbakken til at kaste sin kærlighed på den 22-årige midtbanespiller, der har kontrakt med AGF i yderligere fire sæsoner.

Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Læserbrev

Læserbrev: Gå- og cykelgader i midtbyen

Søren Kierkegaard har sagt: ”Af alle latterlige Ting forekommer det mig at være det allerlatterligste at have travlt.” Mit ærinde er at få person-mobilitet i midtbyen til at glide på en god måde. Og derfor foreslår jeg kombinerede gå- og cykelgader i store dele af det centrale Aarhus. Det skal omfatte midtbyens gamle og smalle gader, hvor der ikke er plads til at etablere cykelstier og reelt heller ikke til gennemgående biltrafik, hvis gående skal kunne færdes sikkert her. Det omfatter ikke de nuværende gågader, som fortsat skal være forbeholdt gående. Ej heller nuværende cykelstier. Men de erstatter de nuværende ’cykelgader’, som ikke rigtigt fungerer, fordi trafikken her fortsat foregår på bilernes præmisser og skaber farlige situationer. Se på Mejlgade. Kun de bløde trafikanter har adgang. Fodgængere, løbehjul, skateboard, cykler og måske andre små el-køretøjer blander sig mellem hinanden. Området og gaderne er markeret og utvetydigt skiltet, så selv de mest retningsforvirrede turister forstår det. Fodgængerne har som den ’svageste’ gruppe fortrinsret. Ellers er konceptet, at alle tager hensyn til hinanden – det er den eneste regel. Og det indbefatter naturligvis, at der kun må køres eller cykles i et beskedent tempo. Beboerne kan sive ind og ud med deres biler. Ligesom den nødvendige varetransport. Desuden kan der være adgang for små grønne el-taxaer med en særlig tilladelse, så alle har mulighed for adgang. Og naturligvis skal der være nogle få større trafikårer ind i centrum til den øvrige bil-, bus- og cykeltrafik. Som vi kender det i dag. Kan denne ’sammenblanding’ nu lade sig gøre? JA. Jeg har set det fungere i Bergen, som har en masse bycykler, som kører overalt uden problemer. Og jeg mener, at når vi blot ved, hvad betingelsen er, nemlig at der her skal være plads til alle, så får vi dét til at fungere. Det er vores ansvar, hver især. Det kræver, for det første, at vi tager ansvaret på os og viser hensyn, og for det andet, at vi giver os tid – og her kommer Søren Kierkegaard ind – da det ikke lader sig gøre, hvis vi er fortravlede og stressede. Vi kan godt tage 10 minutter tidligere afsted. Vi kan godt tage det roligt, når der opstår uforudsete ting og forhindringer - for det gør der altid, før eller siden - det er et vilkår i trafikken. Vi kan anerkende, at vi ikke hjælper nogen som helst – og da slet ikke os selv - ved at fare sted og konstant have travlt. Tværtimod. Det hindrer os i at være til stede og omgås andre på en god, rummelig og hensynsfuld måde. Udover hensynsfuldheden gælder trafikkens gyldne hovedregel selvfølgelig; nemlig at køre, gå eller bevæge sig efter forholdene. Og det gør vi altså bedst på den Kierkegaardske måde…

112

Stor politiaktion i Aarhus og Trige: Anholdt for virksomhedsindbrud og omfattende salg af kokain

Annonce