Annonce
Byens Bedste

Se billederne: Byens Bedste festede i Musikhuset

Anders Breinholt fik med charme og sædvanligt godt humør gæsterne til at grine flere gange i løbet af aftenen. Foto: Jens Thaysen
Vi har samlet billederne fra torsdagens store awardshow i Musikhuset.

AARHUS: Der var højt humør og god stemning i Musikhuset, da avisen torsdag aften fandt byens bedste i 14 forskellige kategorier.

Herunder har vi samlet billederne - lige fra ankomst til kåring af de sidste vindere.

Annonce
Gæsterne ankommer til Byens Bedste 2019, der finder sted torsdag aften. Foto: Flemming Krogh
Inden showet skulle gæsterne spise. Foto: Flemming Krogh
Foto: Flemming Krogh
Foto: Flemming Krogh
Foto: Flemming Krogh
Foto: Jens Thaysen
Foto: Jens Thaysen
Godt 700 mennesker er samlet til Byens Bedste 2019. Foto: Jens Thaysen
Glæden var ikke svær at få øje på hos vinderne. Foto: Jens Thaysen
Anders Breinholt er vært for awardshowet for tredje år i træk. Foto: Jens Thaysen
Foto: Jens Thaysen
The Lazy Wombat vandt prisen som Byens Bedste Café. Foto: Flemming Krogh
Birthe Gleerup vandt prisen som Byens Bedste Frisør. Foto: Flemming Krogh
Fisken (Kridthøj Torv) kunne kalde sig vindere af Byens Bedste Specialbutik. Foto: Flemming Krogh
For andet år i træk blev De Fyrretyve Røvere vindere af Byens Bedste Take Away. Foto: Flemming Krogh
Det var ikke nemt, men det lykkedes at få alle de dygtige frivillige fra Kirkens Korshær med på billedet. De vandt prisen for Byens Bedste Genbrug. Foto: Flemming Krogh
Salling blev vindere af Byens Bedste Service. Foto: Flemming Krogh
Anders Breinholt er vært på showet for tredje år i træk. Foto: Kim Haugaard
Foto: Kim Haugaard
Foto: Kim Haugaard
Karin Salling, borgmester Jacob Bundsgaard og avisens chefredaktør Jan Schouby var med til fejringen torsdag aften. Foto: Kim Haugaard
Stig Tøfting og Peter Graulund var på scenen for at uddele de første tre priser. Foto: Kim Haugaard
Foto: Kim Haugaard
Foto: Kim Haugaard
Smilene var store, da Kirkens Korshær gik på scenen for at modtage prisen i kategorien "bedste genbrug". Foto: Kim Haugaard
Nicklas Sahl var med til at levere aftenens underholdning. Foto: Kim Haugaard
Foto: Kim Haugaard
Foto: Jens Thaysen
Foto: Jens Thaysen
Tivoli Friheden vandt med deres julemarked "byens bedste kulturbegivenhed". Foto: Jens Thaysen
Annonce

Mest læste

Annonce
Annonce

Seneste nyt

Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Sport

Casper Elgaard får comeback bag rettet

Læserbrev

Læserbrev: Gå- og cykelgader i midtbyen

Søren Kierkegaard har sagt: ”Af alle latterlige Ting forekommer det mig at være det allerlatterligste at have travlt.” Mit ærinde er at få person-mobilitet i midtbyen til at glide på en god måde. Og derfor foreslår jeg kombinerede gå- og cykelgader i store dele af det centrale Aarhus. Det skal omfatte midtbyens gamle og smalle gader, hvor der ikke er plads til at etablere cykelstier og reelt heller ikke til gennemgående biltrafik, hvis gående skal kunne færdes sikkert her. Det omfatter ikke de nuværende gågader, som fortsat skal være forbeholdt gående. Ej heller nuværende cykelstier. Men de erstatter de nuværende ’cykelgader’, som ikke rigtigt fungerer, fordi trafikken her fortsat foregår på bilernes præmisser og skaber farlige situationer. Se på Mejlgade. Kun de bløde trafikanter har adgang. Fodgængere, løbehjul, skateboard, cykler og måske andre små el-køretøjer blander sig mellem hinanden. Området og gaderne er markeret og utvetydigt skiltet, så selv de mest retningsforvirrede turister forstår det. Fodgængerne har som den ’svageste’ gruppe fortrinsret. Ellers er konceptet, at alle tager hensyn til hinanden – det er den eneste regel. Og det indbefatter naturligvis, at der kun må køres eller cykles i et beskedent tempo. Beboerne kan sive ind og ud med deres biler. Ligesom den nødvendige varetransport. Desuden kan der være adgang for små grønne el-taxaer med en særlig tilladelse, så alle har mulighed for adgang. Og naturligvis skal der være nogle få større trafikårer ind i centrum til den øvrige bil-, bus- og cykeltrafik. Som vi kender det i dag. Kan denne ’sammenblanding’ nu lade sig gøre? JA. Jeg har set det fungere i Bergen, som har en masse bycykler, som kører overalt uden problemer. Og jeg mener, at når vi blot ved, hvad betingelsen er, nemlig at der her skal være plads til alle, så får vi dét til at fungere. Det er vores ansvar, hver især. Det kræver, for det første, at vi tager ansvaret på os og viser hensyn, og for det andet, at vi giver os tid – og her kommer Søren Kierkegaard ind – da det ikke lader sig gøre, hvis vi er fortravlede og stressede. Vi kan godt tage 10 minutter tidligere afsted. Vi kan godt tage det roligt, når der opstår uforudsete ting og forhindringer - for det gør der altid, før eller siden - det er et vilkår i trafikken. Vi kan anerkende, at vi ikke hjælper nogen som helst – og da slet ikke os selv - ved at fare sted og konstant have travlt. Tværtimod. Det hindrer os i at være til stede og omgås andre på en god, rummelig og hensynsfuld måde. Udover hensynsfuldheden gælder trafikkens gyldne hovedregel selvfølgelig; nemlig at køre, gå eller bevæge sig efter forholdene. Og det gør vi altså bedst på den Kierkegaardske måde…

Aarhus

Se billederne af et oplyst Bispetorvet: Et lys for hver hjemløs i Aarhus

Aarhus

Århusiansk syrienkriger anholdt ved ankomst til Danmark

Annonce