Annonce
Horsens

Signe Svendsen underholdt Beringsgaards beboere

Signe Svendsen på scenen foran 74 af Beringsgaards beboere. Privatfoto

Horsens: Sangerinden Signe Svendsen var på scenen, da Andelsboligforeningen Beringsgaard i denne uge fejrede 100-års jubilæet i Danmarks Almene Boliger.

Koncerten, der blev afviklet under overskriften ”Musik på Hjemmebanen”, foregik i beboernes aktivitetshus på Gl. Jernbanegade 3.

Signe Svendsen er både kendt som solist og Niels Hausgaards mangeårige makker, og der var fuldt hus onsdag aften med 74 tilmeldte beboere i alle aldre.

Det var Beringsgaard, som i samarbejde med Danmarks Almene Boliger arrangerede og finansierede koncerten. Deltagerne betalte 50 kroner i entré, og det samlede beløb, 3700 kroner, går ubeskåret til lokalafdelingen af Broen Horsens.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Læserbrev

Læserbrev: Gå - lad Aarhus bliver Danmarks gå-by nr. 1

Bølgerne går højt omkring byudviklingen i Aarhus, og denne avis har sammen med FO netop afholdt et offentligt møde derom på rådhuset. Der var mødt omkring 500 op til mødet (om det er mange i en by med 300.000 indbyggere, skal jeg ikke kunne sige), og det har allerede forårsaget et par læserbreve. I dag (21. ds.) et af Svend Carstensen, der anbefaler at bygge boliger i midtbyen uden parkeringspladser. Man må så købe sig til en parkeringsplads eller/og cykle. Begge synspunkter – boliger uden parkeringspladser og at cykle – var fremme på mødet. Det at cykle blev fremhævet igen og igen og bliver det i øvrigt meget ofte alle steder. Og det er helt sikkert også sundt og ikke miljøbelastende. Men hvorfor er der aldrig én, der nævner, at man kan gå. Det er da helt uden mekanisk hjælpemiddel af nogen art og lever på den måde fuldstændig op til ønskerne om at nedsætte køb af al industrielt fremstillet. At vi så ikke når målet (i fht. CO2-udledning, red.) alligevel, er noget helt andet. Der skal globale krav om indskrænkninger på flyrejser, al godstrafik over på bane, og næste bilkøb skal være en el- eller hybridbil. Men det at gå er dejligt, sundt, og du ser og oplever meget mere, end hvis du sidder i egen bil eller i et offentligt transportmiddel. Selv bor jeg på Langenæs og bruger aldrig bilen, hvis jeg skal ind til midtbyen. Det tager et kvarter til tyve minutter, så er du ved banegården eller rådhuset, og fem minutter mere, så er du ved domkirken. GÅ-GÅ-GÅ. Lad Aarhus bliver Danmarks gå-by nr. 1, og lad København, som vi alligevel ikke kan nå, forblive Danmarks cykelby nr. 1.

Annonce