Annoncørbetalt indhold

Skab en bæredygtig virksomhed indefra

PR-foto credit

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Mange virksomheder leder desværre efter quick fixes når de skal hoppe med på vognen mod en mere bæredygtig fremtid. Men de hurtige løsninger gør hverken noget godt for samfundet nu og her eller for din virksomhed på længere sigt.


Annonce

Det står klart for de fleste virksomheder at de er nødt til at hoppe med på den bæredygtige bølge da det absolut er et fremtidigt forbrugerkrav at have fokus på bæredygtighed. Derfor er de fleste virksomheder også efterhånden tvunget til at gøre noget, men for mange vælger for hurtige løsninger, når de i stedet bør vælge den langsigtede løsning ved at starte i kernen af virksomheden.


Det er ikke så svært at begynde på at ændre sin virksomhed til at være bæredygtig som udgangspunkt. Det handler først og fremmest om at ledelsen skal tænke bæredygtigt, hvorefter det skal kommunikeres ud til de ansatte. Her får de 3 nemme tiltag til at lave en bæredytig ændring eller tilføjelse til din virksomhed.


Kontoret

Kontoret er for mange virksomheder et nemt sted at starte, og nej du skal ikke ændre frokosten til kun at være plantebaseret, hvis du ikke ønsker det. Det du til gengæld kan gøre er at skifte til vedvarende energi til dine virksomheders lokaler, det er en nem og effektfuld ændring.


Derudover er det en god idé at indføre bæredygtige vaner såsom at slukke alle computere når man forlader sin arbejdsplads, start ikke opvaskemaskinen hvis den ikke er fyldt, brug det samme glas og kaffekop hele dagen. Der er mange andre små ting som dette, der kan indføres.


Gør dit website bæredygtigt

Alle virksomheder der sælger noget har en hjemmeside, og hvis de ikke har er det en fejl i dagens Danmark. Den hjemmeside bruger også energi og er dermed ressourcekrævende, men heldigvis er det relativt nemt at skifte til en bæredygtig hostingudbyder der gør den hjemmeside grønnere.


Du kan eksempelvis vælge et webhotel som Green Hosting hvor din hjemmeside vil blive drevet af vedvarende energi, samtidig sørger de også for at plante træer og fjerne plastik fra havet på dine vegne, så længe du er abonnent.

Hjælp dine kunder

Sælger du fysiske produkter, så vil der helt sikkert medfølge noget emballage eller andet affald som du kan hjælpe dine kunder med at sortere korrekt eller genanvende. Det eneste det kræver er en lille mnotits i mailen eller seddel i pakken du sender. Det samme kan du i øvrigt gøre med selve produktet du sender, hvis det en dag skal afskaffes.

Sælger du services og ydelser, så kan du i stedet være informerende om dine bæredytige tiltag over for dine kunder. Har du et rengøringsfirma, så fortæl dine kunder hvordan du har valgt miljøvenlige rengøringsmidler, har du erhvervskunder så fortæl om offentligheden hvordan dine kunder benytte sig af bæredygtighed osv.


Det er tre forholdsvis nemme tiltag at implementere, og alle er de med til at skabe grobunden for et bæredygtigt mindset i virksomheden.

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.