Annoncørbetalt indhold

Start din egen webshop | Disse ting skal du bruge

PR-foto credit

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Drømmer du om at have din egen webshop – enten som en sidebeskæftigelse eller som et nyt fuldtidsjob?

Det forstår vi godt. Der er masser af fede fordele ved at have en webshop, og det kræver faktisk ikke særlig meget at komme godt i gang.

Annonce

Har du brug for at vide lidt mere, inden du trækker i arbejdstøjet, så læs med herunder, hvor vi guider dig til de vigtigste ting, du skal bruge og vide, før du opretter en webshop.


Du skal have et webhotel

Hvis du aldrig før har oprettet din egen webshop, så er ordet ”webhotel” måske også nyt for dig. Når du køber et webhotel, så lejer du en plads på en ekstern server, hvor alt dit indhold og alle dine filer bliver opbevaret.

Et webhotel er nødvendigt, når du vil have en webshop, fordi det vil sikre, at dine kunder altid kan tilgå shoppen. Er du nysgerrig på priserne for et webhotel, så kan du se webhoteller her.


Køb et godt domænenavn

Dit domænenavn er den URL, som dine kommende kunder skal indtaste i browseren for at besøge din hjemmeside og webshop.

Brug noget tid på at lægge hjernen i blød og udtænke det perfekte domænenavn til din webshop. Det er vigtigt, at domænenavnet er let at huske, let at stave og samtidig skiller sig ud fra andre domænenavne. Det er også en fordel, hvis domænenavnet ikke er for langt, og hvis det er problemfrit at taste fra en smartphone.

Der findes mange forskellige udbydere af domænenavne, og her kan du hurtigt tjekke, om det domænenavn, du har i tankerne, er ledigt. Når du har besluttet dig for et navn, så er det bare om at få det købt, før en anden gør det.


Du skal have en unik ide – eller god forretningsforståelse

Du kan roligt begynde at forberede dig på, at der er stor konkurrence, når det kommer til webshops.

De seneste år er der kommet en stor stigning i antallet af danske webshops. Det betyder, at du skal være dygtig for at få fat i kunderne – enten ved at have en unik ide, som ingen andre har fået, eller ved at tænke forretning anderledes end andre webshops, der ligner din.

Heldigvis er der også flere kunder på nettet end nogensinde før. Ifølge 2020-tal fra Danmarks Statistik har 79 procent af alle danskere handlet på nettet indenfor de seneste tre måneder.

Kunderne er der altså – og du skal bare have fat i dem før de andre!


Et budget over startudgifter

Det kan være mere eller mindre relevant for dig at have en startkapital, når du starter din webshop.

Hvor mange penge du skal lægge kommer naturligvis an på den vare, du sælger. Er det for eksempel nødvendigt at anskaffe et lager? Og skal du investere i særligt udstyr for at kunne producere eller pakke dine varer?

Sammen med de første indkøb af varer vil det kræve, at du har lidt på kistebunden. Så lav et budget og regn ud, hvor mange penge du skal have for at starte det hele op.

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.