Annonce
Kultur

Stor rift om musical-billetter: Musikhuset sætter tre nye forestillinger til salg

Fra forestillingen i London. Pressefoto: Johan Persson
The Book of Mormon har slået billetsalgsrekorder mange steder i verden. Også i Aarhus er der gang i billetsalget.

AARHUS: Musicalen The Book of Mormon har siden premieren i 2011 spillet for fulde huse på Broadway i New York og gået sin sejrsgang i London.

Nu kommer den originale opsætning af The Book of Mormon fra Broadway til Danmark og en del tyder på, at interessen for musicalen ikke er mindre her i landet.

Publikum er i hvert fald lynhurtige til at købe billetter. Derfor sætter Musikhuset sætter nu tre nye forestillinger i salg: fredag 29. november kl. 15 og lørdag 30. november kl. 15 og 20.

Det fortæller Musikhuset i en pressemeddelelse.

- Vi er glade for at publikum tager så overvældende godt imod Musikhusets satsning på den originale Broadway-version af The Book of Mormon. Efterspørgslen er så stor, at vi allerede nu sætter tre ekstra forestillinger i salg, så endnu flere kan få fornøjelsen af den vidunderligt originale og festlige musical, fortæller Musikhusets kunstneriske chef Mette Kier.

Annonce
Pressefoto: Johan Persson

Kun i Aarhus

Til efteråret bliver The Book of Mormon opført i den originale Broadway-version og får sin engelsksprogede danmarkspremiere i Musikhuset Aarhus. Musikhuset er det eneste koncerthus i Skandinavien, der har showet på programmet.

Den Tony-, Olivier- og Grammy-awardvindende musical er skrevet af skaberne bag TV-serien Southpark, Trey Parker og Matt Stone. Kultserien har vundet flere Emmy-awards, og er nu i gang med sæson 23.

Udover Southpark-holdet er også Robert Lopez afsender på The Book of Mormon. Lopez er medskaber på Broadway musicalen Avenue Q og har været med til at skrive sangene til Disneys Frost og Coco. Han er én ud af kun femten kunstnere, der har vundet alle fire store underholdningspriser: Emmy, Grammy, Oscar og Tony.

Det er ikke kun i Danmark, billetterne til The Book of Mormon er eftertragtede. Musicalen har slået mangeårige billetsalgsrekorder i både New York, London, Melbourne og Sydney.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Læserbrev

Læserbrev: Østjyderne taber på regeringens manglende ambitioner for infrastrukturen

Trængselsproblemerne på det østjyske vejnet er til at tage og føle på. For østjyderne betyder det, at køkørsel dagligt frarøver dem tid, som kunne have brugt meget bedre med familien eller på arbejdet. For de østjyske virksomheder skader trængselsproblemerne mulighederne for at skabe vækst – tid er, som bekendt, penge. Det er med andre ord en fuldstændig uholdbar situation. Både for østjyderne og de østjyske virksomheder, men også for samfundet i sin helhed, fordi vi går glip af vækst og arbejdspladser. Køkørslen koster nemlig et samfundsøkonomisk tab på over 20 milliarder kroner om året. Penge, der kunne have været brugt til vores fælles velfærd og på en fortsat ambitiøs grøn omstilling. Der er behov for en ambitiøs infrastrukturplan, som kan sætte ind, der hvor trængselsproblemerne er størst. Et behov, som altid har haft høj prioritet i Venstre. Sidste år var vi med til at lande en ambitiøs infrastrukturaftale, og i Østjylland bragte aftalen gode nyheder. For med planen skulle E45 udvides både på strækningen mellem Aarhus S og Aarhus N med anlægsstart allerede i 2021 og på strækningen mellem Vejle og Skanderborg S med anlægsstart i 2023. Dertil kom kapacitetsforbedringer på rute 26 og udbygning af rute 15 og en enighed blandt aftaleparterne om at prioritere en fortsat udbygning af E45 fra Aarhus og op mod Randers i en kommende flerårig plan. Samlet set et løft af infrastrukturen i Østjylland på 6,3 milliarder kroner. Ja, faktisk kunne vi næsten ikke få armene ned. Men lykken var kortvarig. Under valgkampen måtte man forstå på Socialdemokratiet, at også de havde store ambitioner om at investere i infrastrukturen. Der var nærmest ingen grænser for, hvor mange vejprojekter, som skulle igangsættes, og det kunne kun gå for langsomt. Derfor må det også undre de østjyske vælgere, at regeringen - med transportminister Benny Engelbrecht i spidsen - i sommer besluttede at skrotte den infrastrukturaftale, som den tidligere regering forhandlede på plads. Man fandt fra regeringens side, at der var behov for at starte helt forfra med et såkaldt blankt kanvas. Og blankt er det til stadighed. Nu er der gået et halvt år, og der er endnu ikke indkaldt til forhandlinger. Transportministeren vil end ikke sætte noget konkret tidsperspektiv for, hvornår forhandlinger skal gå i gang. I værste fald skal vi helt frem i 2022. Det er dybt problematisk, at regeringen hænger i bremsen. Der er store infrastrukturelle udfordringer nu og her, og der er behov for investeringer nu. Vi kan ikke vente til 2021, 2022 eller senere. Så kære regering, lad os nu komme i gang med forhandlingerne, så vi kan få de nødvendige investeringer på plads.

Aarhus

Ransagning af bil førte politiet til skunklaboratorium: 100 ulovlige planter beslaglagt

Kultur For abonnenter

Krig og nye gæster påvirker hverdagen på Badehotellet: Sæson 7 balancerer fermt mellem feelgood og mere alvorsfulde takter

Aarhus

Elever på nedskæringstruet gymnasium strejker: Vi håber, at de kan se, at det er forkert

Annonce