Annonce
Livsstil

Sushi-restauranter laver ny service: Digital selvbetjening ved bordene

Manager Jesse Wang viser Århus Stiftstidende, hvor let for gæsterne det bliver at bestille på en tablet. Foto: Jens Thaysen

Ejerne af tre af byens sushi-restauranter indfører selvbetjening på tablets ved bordene.

AARHUS: Det måtte jo komme. Digital selvbetjening på restauranter. Fastfoodkæder har allerede indført det på verdensplan i andre udgaver, men nu er turen kommet til tre sushi-restauranter i Aarhus.

Indehaverne af Saichi med to afdelinger, en i Jægergårdsgade og en i Nørregade, samt af Oichii, også i Nørregade, har indkøbt 50 tablets. Ikke blot så gæsterne kan læse menuen på noget andet end papir, som det allerede foregår på flere restauranter, men for at gæsterne selv kan bestille, hvad de ønsker.

På Saichi er konceptet all you can eat, og hidtil har man krydset af på gammeldags manér på A4-ark, hvad man kunne tænke sig.

- Nu kan man se det hele med flotte fotos på skærmen, og så trykker man bare på det, man vil bestille, hvorefter det bliver accepteret og leveret ved bordet. Virkelig simpelt. Tjenerne har vi stadig brug for, men gæsterne kan selv stå for bestillingen, fortæller manager Jesse Wang.

Skulle der blive for travlt, overvejer vi at indføre et ekstra spor oven på running sushi med en slags togbane, der kan køre direkte hen til gæsten.

Jesse Wang, manager, Oichii & Saichi
Oichii i Nørregade består ikke bare af running sushi, men også almindelige borde samt den traditionelle, japanske siddemåde "tataki". Uanset hvor man sidder, kan man bestille via en tablet. Foto: Jens Thaysen

Levering med tog

Hos Oichii er konceptet running sushi, hvor gæsterne sidder langs et transportbånd og selv tager, hvad de kan ønske sig. Også her er der dog borde væk fra båndet, og fremover slipper gæsterne så for at rejse sig for at hente mad.

- Vi har også adskillige retter, som ikke egner sig til at sætte på transportbåndet, men nu kan man se dem og hele udvalget på tabletten. Der kommer en ved hvert bord, og så er det ligesom på Saichi bare at bestille, så bringer vi det til gæsterne, forklarer Jesse Wang.

- Vi var nogle af de første med running sushi i byen, men de andre kopierer os efterhånden, og så må vi jo finde på noget nyt. Måske får vi lidt mere travlt, hvis folk bestiller hele tiden. Skulle der blive for travlt, overvejer vi at indføre et ekstra spor oven på running sushi med en slags togbane, der kan køre direkte hen til gæsten, der har bestilt, lyder det fra restaurantmanageren.

Oishii i centrum og Saichi på Frederiksbjerg har eksisteret i henholdsvis 10 og syv år, mens Saichi i Nørregade er helt ny.

Saichi og Oichii har tilsammen indkøbt 50 tablets. Foto: Jens Thaysen
Foto: Jens Thaysen
Foto: Jens Thaysen
Annonce
Aarhus For abonnenter

Ny by på landet: Stor boligforening er vild med planer om en lav by på markerne

Danmark

Søndagens coronatal: Yderligere ni er døde - 4290 har fået en positiv test

Annonce
Annonce
Annonce
Aarhus

Henrik husker da bugten var fuld af fisk: Nu må han rejse langt efter dem

Aarhus For abonnenter

Franske finesser: Restaurant ET har gennem 13 år holdt højt niveau

Aarhus

Se video: Flere end 100 sygeplejersker udtrykte deres utilfredshed med arbejdsforholdene

Kultur

- Vi snakkede aldrig om det hos os: Pårørende og skuespillere besøgte grave inden gallapremieren på 'Hvidstengruppen II'

Husk det nu - i dag vender mundbindet tilbage: Sådan er reglerne

AGF For abonnenter

Kommentar: Skulle vi ikke lige få bolden med? AGF-efteråret har været en skuffende rodebutik

Kultur

Mohamad flygtede fra krigen: Nu er han manden bag stjernerne i Vild Med Dans

Aarhus

Cykelbuddet Emma giver drengene baghjul: Derfor er hun så hurtig

Forsvaret undlod at dele viden om forureninger med tilsyn: - Det er uetisk og uansvarligt

Aarhus

Jul i pandemiens skær: Træet blev tændt med coronapas og uden fællessang

Aarhus For abonnenter

Parcelhuse med særlige historier: Søren og Jettes hus er på forsiden af en ny bog om arkitektur

Aarhus For abonnenter

Enhedslistens store stemmesluger: Vi skal have grøn, kollektiv trafik - og erhvervslivet skal betale regningen

Annonce