Annonce
Erhverv

TDC mister hollandsk direktør - gammel kending tager over

Emil Hougaard/Ritzau Scanpix
Hollænderen Jaap Postma stopper hos TDC, hvor han har været øverst ansvarlig for YouSee, Telmore og Fullrate.

TDC skifter ud på direktionsgangen.

Hollænderen Jaap Postma stopper som øverste chef for forretningsbenet Nuuday, der tæller blandt andet YouSee, Telmore og Fullrate.

Det fremgår af en pressemeddelelse fra TDC, der er Danmarks største teleselskab.

Jaap Postma bliver afløst af Michael Moyell Juul, der har været i TDC siden 2011 og har haft forskellige roller i direktionen. Han har senest været direktør for TDC's erhvervsdivision.

Jaap Postmas stop bliver begrundet med, at han ønsker at flytte tilbage til Holland efter knap fire år i Danmark.

Det er det andet store skift i den øverste del af TDC på kort tid.

For under en måned siden stoppede administrerende direktør Allison Kirkby, da hun fra næste år bliver topchef hos Telia. Briten Mike Parton har taget over på midlertidig basis.

Jaap Postma blev oprindeligt ansat som direktør for tv-selskabet YouSee i 2016.

Samme år kom han i fokus, da YouSee nytårsaften 2016 blev ramt af et hackerangreb under dronningens nytårstale. Det fik skærmen til at gå i sort for mange danskere.

Det seneste 1,5 år har hollænderen haft et større ansvarsområde, efter at han sidste år fik nyt job som led i en omlægning af TDC i forlængelse et skift i ejerkredsen, der nu tæller tre danske pensionskasser og den australske investeringsbank Macquarie.

Derefter blev strategien lagt lidt om, og selskabet blev splittet i to. Det ene har ansvaret for al TDC's infrastruktur - herunder mobilnettet.

Det andet, Nuuday, har ansvaret for alle kunderne, og det har Jaap Postma stået i spidsen for.

- Jeg er ekstremt stolt af de resultater, organisationen har opnået over det seneste 1,5 år.

- Nuuday er godt kørende, og derfor har jeg besluttet at flytte tilbage til Holland og min familie og give stafetten videre til Michael og resten af ledelsesholdet, siger han i pressemeddelelsen.

Michael Moyell Juul har overtaget posten med øjeblikkelig virkning. Jaap Postma forlader TDC ved udgangen af november.

/ritzau/

Annonce
Link til pressemeddelelse fra TDC
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Læserbrev

Læserbrev: Østjyderne taber på regeringens manglende ambitioner for infrastrukturen

Trængselsproblemerne på det østjyske vejnet er til at tage og føle på. For østjyderne betyder det, at køkørsel dagligt frarøver dem tid, som kunne have brugt meget bedre med familien eller på arbejdet. For de østjyske virksomheder skader trængselsproblemerne mulighederne for at skabe vækst – tid er, som bekendt, penge. Det er med andre ord en fuldstændig uholdbar situation. Både for østjyderne og de østjyske virksomheder, men også for samfundet i sin helhed, fordi vi går glip af vækst og arbejdspladser. Køkørslen koster nemlig et samfundsøkonomisk tab på over 20 milliarder kroner om året. Penge, der kunne have været brugt til vores fælles velfærd og på en fortsat ambitiøs grøn omstilling. Der er behov for en ambitiøs infrastrukturplan, som kan sætte ind, der hvor trængselsproblemerne er størst. Et behov, som altid har haft høj prioritet i Venstre. Sidste år var vi med til at lande en ambitiøs infrastrukturaftale, og i Østjylland bragte aftalen gode nyheder. For med planen skulle E45 udvides både på strækningen mellem Aarhus S og Aarhus N med anlægsstart allerede i 2021 og på strækningen mellem Vejle og Skanderborg S med anlægsstart i 2023. Dertil kom kapacitetsforbedringer på rute 26 og udbygning af rute 15 og en enighed blandt aftaleparterne om at prioritere en fortsat udbygning af E45 fra Aarhus og op mod Randers i en kommende flerårig plan. Samlet set et løft af infrastrukturen i Østjylland på 6,3 milliarder kroner. Ja, faktisk kunne vi næsten ikke få armene ned. Men lykken var kortvarig. Under valgkampen måtte man forstå på Socialdemokratiet, at også de havde store ambitioner om at investere i infrastrukturen. Der var nærmest ingen grænser for, hvor mange vejprojekter, som skulle igangsættes, og det kunne kun gå for langsomt. Derfor må det også undre de østjyske vælgere, at regeringen - med transportminister Benny Engelbrecht i spidsen - i sommer besluttede at skrotte den infrastrukturaftale, som den tidligere regering forhandlede på plads. Man fandt fra regeringens side, at der var behov for at starte helt forfra med et såkaldt blankt kanvas. Og blankt er det til stadighed. Nu er der gået et halvt år, og der er endnu ikke indkaldt til forhandlinger. Transportministeren vil end ikke sætte noget konkret tidsperspektiv for, hvornår forhandlinger skal gå i gang. I værste fald skal vi helt frem i 2022. Det er dybt problematisk, at regeringen hænger i bremsen. Der er store infrastrukturelle udfordringer nu og her, og der er behov for investeringer nu. Vi kan ikke vente til 2021, 2022 eller senere. Så kære regering, lad os nu komme i gang med forhandlingerne, så vi kan få de nødvendige investeringer på plads.

Aarhus

Ransagning af bil førte politiet til skunklaboratorium: 100 ulovlige planter beslaglagt

Kultur For abonnenter

Krig og nye gæster påvirker hverdagen på Badehotellet: Sæson 7 balancerer fermt mellem feelgood og mere alvorsfulde takter

Aarhus

Elever på nedskæringstruet gymnasium strejker: Vi håber, at de kan se, at det er forkert

Annonce