Annonce
Sport

Team Esbjerg snupper syvende sejr i træk i HTH Ligaen

John Randeris/Ritzau Scanpix
Horsens var ved at skabe spænding i anden halvleg, men sluttede så af med en måltørke mod Team Esbjerg.

Team Esbjergs håndboldkvinder har fortsat ikke smidt et eneste point i denne sæson.

Onsdag aften var Horsens som ventet en overkommelig opgave. På hjemmebane vandt Esbjerg med 27-21 og har nu 14 point for 7 kampe på førstepladsen i HTH Ligaen. Horsens har to point i bunden.

Horsens førte 2-1, men så var det også slut. Esbjerg fulgte op med en god periode og fik sin første femmålsføring ved 8-3.

Den afstand holdt i det meste af halvlegen, og Esbjerg kunne holde pause i front med 16-11.

Kort efter pausen kom vestjyderne også foran med seks mål, men så begyndte Horsens at arbejde sig tilbage. Overraskelsen lurede, da udeholdet med ti minutter tilbage reducerede til 21-23.

Men det skulle utroligt nok også blive Horsens' sidste scoring i kampen. Derfor kunne Esbjerg igen trække fra og vinde med de klare cifre 27-21.

Endnu mere overbevisende vandt Aarhus United over Ajax. Her lød sejren på knusende 28-15 efter 12-4 ved pausen.

Norske June Bøttger gjorde sig positivt bemærket, da hun scorede på samtlige sine ni forsøg og dermed blev kampens suveræne topscorer.

Aarhus har ni point for syv kampe på femtepladsen. Ajax har fire point som nummer ti.

I onsdagens sene kamp vandt Herning-Ikast på udebane med 30-24 over bundproppen TTH Holstebro, der bare har et point.

Vinderne fra Midtjylland, der førte med 14-11 ved pausen har nu 12 point på andenpladsen.

/ritzau/

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Læserbrev

Læserbrev: Byrådet skal gøre det meget nemmere at være bilist i Aarhus

På mange punkter er jeg enig med Ole Christiansen (der skrev læserbrevet ”Byrådet må gøre det mere besværligt at være bilist i midtbyen” lørdag 15. februar, red.): Biler, der holder stille, forurener meget – men det gør de selvsamme biler også, når de holder i kø, og det sker hver morgen, og ligeså om eftermiddagen, fordi vores infrastruktur ikke er god nok på vores indfaldsveje og i den indre by. Jeg prøvede det selv forleden dag ved Nørreport-krydset. Jeg var så uheldig, at der skulle passere tre letbanetog, og det tog tre minutter og 25 sekunder. Det var over grænsen på tre minutter, som man mener, er maks.-grænsen for, hvor lang tid man må have sin bil til at gå i tomgang. Den grænse kunne nemt sættes ned til et minut, undtagen hvis man holder for rødt lys eller venter på letbanen. Vedr. CO2-forurening er jeg enig med Ole Christiansen i, at det skal vi gøre noget ved, men det løser sig selv, når vores bilpark kommer over på el. Vores dieselbusser skal fra 2027 være udskiftet til elbusser. Og kommunens egen bilpark kommer også over på el. Om road-pricing er en god ide, er jeg ikke sikker på, men derimod skal vi have lavet store parkeringsanlæg ved vores indfaldsveje, hvorfra der skal køre shuttle-busser ind til indre by. Det ville få mange biler ud af byen. Og så skal vi gøre det gratis for pensionister at køre med bus mellem kl. 9.00 og kl. 15.00 og igen efter kl. 18.00 og til midnat, det vil også få rigtig mange biler ud af byen og give ledige p-pladser. At vi skal gøre det besværligt at være bilist, er jeg ikke enig i, det er en forkert vej at gå, nej, vi skal have vores infrastruktur til at fungere, meget bedre end den gør i dag. Bl.a. med intelligent lysregulering, det vil kunne spare mange stop og meget tid. Vi skal også lave et passende antal parkeringspladser, når vi bygger nyt, også i midtbyen. Vi mangler parkeringspladser i Aarhus, og der skal ved enhver given lejlighed skabes flere parkeringspladser, også til elbiler. Hvis man tror, at bilen er på vej ud som transportmiddel, skal man formentlig revidere sin opfattelse. Privatbilen er kommet for at blive. Men vi skal derimod tænke ny tanker, og det skal vi, i særdeleshed når vi taler kollektiv trafik. Vi skal have el-busser og BRT-busser, vi skal stoppe med flere letbanetog, de er alt for dyre og kan ikke håndteres i indre by. Vi skal gøre det attraktivt at bruge kollektiv trafik, men det kræver, at der er busser til rådighed i hele kommunen. At nedlægge busruter, som man gør i øjeblikket, er det samme som at sige: ”I bliver nødt til at tage jeres private bil for at komme på arbejde eller komme ind til byen. Busruten er desværre nedlagt”. Og de mange busruter, der er nedlagt, er for at finansiere letbanen – det er en forkert vej at gå. Vi skal også opfordre alle til at stoppe deres bil, når de holder stille, det gælder også taxier, lastbiler, entreprenørmaskiner med flere, der vil kunne spares meget CO2-udslip i indre by, ja, i hele Danmark, ved at slukke bilmotorerne.

Aarhus

Politi mistænker brand for at være påsat: Bevaringsværdig murermestervilla opslugt af flammerne

Aarhus

Millionindsprøjtning til århusianske daginstitutioner: 75 pædagoger kan ansættes

Annonce