Annonce
Aarhus

Ventede forgæves på forældrene: Politiet har hentet to efterladte børn midt i Aarhus

De to efterladte børn blev hentet af politiet på Park Alle i Aarhus lørdag aften. Arkivfoto: Camilla Wilhardt Boesen

Aarhus: Lørdag aften blev to efterladte børn på Park Allé i Aarhus hentet af politiet.

Der er tale om en pige på cirka et år og en dreng på cirka to og et halvt år, vurderer politiet.

Vagtchefen ved Østjyllands Politi, Lars Bisgaard, fortæller, at børnene blev fundet af en mandlig borger.

- Han holder øje med børnene en halv times tid, men da forældrene ikke dukker op, ringer han til os, siger Lars Bisgaard.

Børnene er i skrivende stund på politistationen, men vil snarest blive overdraget til de sociale myndigheder i Aarhus Kommune.

Pigen er sorthåret og iført sorte støvler, blå jeans, en blå jakke med små hvide prikker samt en blå hue.

Drengen er sorthåret og iført grønne støvler, bordeaux bukser og en mørk jakke, hvor "Cars" er påtrykt. Han taler et for politiet uforståeligt sprog.

Begge børn er mørklødede.

Har man kendskab til børnene eller set dem sammen med deres forældre, kan kontakte politiet på telefon 114.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Læserbrev

Læserbrev: Gå - lad Aarhus bliver Danmarks gå-by nr. 1

Bølgerne går højt omkring byudviklingen i Aarhus, og denne avis har sammen med FO netop afholdt et offentligt møde derom på rådhuset. Der var mødt omkring 500 op til mødet (om det er mange i en by med 300.000 indbyggere, skal jeg ikke kunne sige), og det har allerede forårsaget et par læserbreve. I dag (21. ds.) et af Svend Carstensen, der anbefaler at bygge boliger i midtbyen uden parkeringspladser. Man må så købe sig til en parkeringsplads eller/og cykle. Begge synspunkter – boliger uden parkeringspladser og at cykle – var fremme på mødet. Det at cykle blev fremhævet igen og igen og bliver det i øvrigt meget ofte alle steder. Og det er helt sikkert også sundt og ikke miljøbelastende. Men hvorfor er der aldrig én, der nævner, at man kan gå. Det er da helt uden mekanisk hjælpemiddel af nogen art og lever på den måde fuldstændig op til ønskerne om at nedsætte køb af al industrielt fremstillet. At vi så ikke når målet (i fht. CO2-udledning, red.) alligevel, er noget helt andet. Der skal globale krav om indskrænkninger på flyrejser, al godstrafik over på bane, og næste bilkøb skal være en el- eller hybridbil. Men det at gå er dejligt, sundt, og du ser og oplever meget mere, end hvis du sidder i egen bil eller i et offentligt transportmiddel. Selv bor jeg på Langenæs og bruger aldrig bilen, hvis jeg skal ind til midtbyen. Det tager et kvarter til tyve minutter, så er du ved banegården eller rådhuset, og fem minutter mere, så er du ved domkirken. GÅ-GÅ-GÅ. Lad Aarhus bliver Danmarks gå-by nr. 1, og lad København, som vi alligevel ikke kan nå, forblive Danmarks cykelby nr. 1.

Annonce