Annonce
Sport

Tottenham-boss: Eriksen er glad for at blive i klubben

Matthew Childs/Ritzau Scanpix
Christian Eriksens usikre klubfremtid påvirker ikke fynboen, siger Tottenham-manager Mauricio Pochettino.

Rygterne om Christian Eriksens klubfremtid har været mange, siden den talentfulde danske fodboldspiller i juni gav udtryk for, at tiden måske var kommet til at skifte væk fra Premier League-klubben Tottenham.

Det blev aldrig til et sommerskifte væk fra den engelske klub, men ifølge manager Mauricio Pochettino har det ikke haft negativ indflydelse på Christian Eriksens humør. Det siger Pochettino på et pressemøde ifølge AFP.

- Han er glad. Han har hele tiden været glad. Han har aldrig sagt, at han ikke var glad for at være her.

- Alle spillere har selvfølgelig ambitioner, mål og udfordringer, men som jeg også sagde før Arsenal-kampen (1. september, red.), var hans tanker det rigtige sted, og derfor brugte jeg ham i kampen, siger Pochettino.

I forbindelse med den seneste landsholdssamling ville Eriksen ikke udtale sig om sin klubsituation, efter at transfervinduet lukkede i, ud over at han kunne konstatere, at han stadig er Tottenham-spiller.

Danskerens kontrakt udløber efter sæsonen, og han kan forlade Tottenham transferfrit, hvis ikke en ny aftale kommer på plads.

Den usikre situation kunne give anledning til at bænke Eriksen og få en afløser kørt ind på Tottenhams hold, men det har Pochettino ikke planer om at gøre lige foreløbig.

- Han (Eriksen, red.) har altid været en vigtig spiller for os, og i de seks år, han har været her, har vi sat stor pris på ham. Han har kvaliteterne og er vigtig for holdet. Han er glad, og hvis vi mener, at han har kvaliteterne til at spille, så kommer han til at spille.

- Bare fordi han har under et år tilbage af sin kontrakt, kommer det ikke til at påvirke vores beslutning om, hvem der spiller. Alle beslutninger bliver truffet på baggrund af præstationer, siger Pochettino.

Muligheden for spilletid til danskeren er også kun blevet bedre af, at den nytilkomne midtbanespiller Giovani Lo Celso blev skadet i en landskamp for Argentina og forventes ude til slutningen af oktober.

- Det er en kedelig situation, og jeg er meget skuffet. Planen var, at han skulle bruge sine første måneder på at vænne sig til en ny klub og en ny form for fodbold, siger Pochettino.

Også Tanguy Ndombélé og Ryan Sessegnon døjer aktuelt med skader på Tottenhams midtbane.

/ritzau/

Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Aarhus

Hele familien stepper op for klubben

Læserbrev

Læserbrev: Gå- og cykelgader i midtbyen

Søren Kierkegaard har sagt: ”Af alle latterlige Ting forekommer det mig at være det allerlatterligste at have travlt.” Mit ærinde er at få person-mobilitet i midtbyen til at glide på en god måde. Og derfor foreslår jeg kombinerede gå- og cykelgader i store dele af det centrale Aarhus. Det skal omfatte midtbyens gamle og smalle gader, hvor der ikke er plads til at etablere cykelstier og reelt heller ikke til gennemgående biltrafik, hvis gående skal kunne færdes sikkert her. Det omfatter ikke de nuværende gågader, som fortsat skal være forbeholdt gående. Ej heller nuværende cykelstier. Men de erstatter de nuværende ’cykelgader’, som ikke rigtigt fungerer, fordi trafikken her fortsat foregår på bilernes præmisser og skaber farlige situationer. Se på Mejlgade. Kun de bløde trafikanter har adgang. Fodgængere, løbehjul, skateboard, cykler og måske andre små el-køretøjer blander sig mellem hinanden. Området og gaderne er markeret og utvetydigt skiltet, så selv de mest retningsforvirrede turister forstår det. Fodgængerne har som den ’svageste’ gruppe fortrinsret. Ellers er konceptet, at alle tager hensyn til hinanden – det er den eneste regel. Og det indbefatter naturligvis, at der kun må køres eller cykles i et beskedent tempo. Beboerne kan sive ind og ud med deres biler. Ligesom den nødvendige varetransport. Desuden kan der være adgang for små grønne el-taxaer med en særlig tilladelse, så alle har mulighed for adgang. Og naturligvis skal der være nogle få større trafikårer ind i centrum til den øvrige bil-, bus- og cykeltrafik. Som vi kender det i dag. Kan denne ’sammenblanding’ nu lade sig gøre? JA. Jeg har set det fungere i Bergen, som har en masse bycykler, som kører overalt uden problemer. Og jeg mener, at når vi blot ved, hvad betingelsen er, nemlig at der her skal være plads til alle, så får vi dét til at fungere. Det er vores ansvar, hver især. Det kræver, for det første, at vi tager ansvaret på os og viser hensyn, og for det andet, at vi giver os tid – og her kommer Søren Kierkegaard ind – da det ikke lader sig gøre, hvis vi er fortravlede og stressede. Vi kan godt tage 10 minutter tidligere afsted. Vi kan godt tage det roligt, når der opstår uforudsete ting og forhindringer - for det gør der altid, før eller siden - det er et vilkår i trafikken. Vi kan anerkende, at vi ikke hjælper nogen som helst – og da slet ikke os selv - ved at fare sted og konstant have travlt. Tværtimod. Det hindrer os i at være til stede og omgås andre på en god, rummelig og hensynsfuld måde. Udover hensynsfuldheden gælder trafikkens gyldne hovedregel selvfølgelig; nemlig at køre, gå eller bevæge sig efter forholdene. Og det gør vi altså bedst på den Kierkegaardske måde…

112

Stor politiaktion i Aarhus og Trige: Anholdt for virksomhedsindbrud og omfattende salg af kokain

Annonce