Annoncørbetalt indhold

Træk karakteren op med professionel korrektur

Artiklen er sponsoreret

Tiden er inde. Du har gået på universitetet i fem år eller mere, og nu skal du afslutte dit studie med manér. Det er specialet, vi snakker om – dit afsluttende projekt. Men det er ingen hemmelighed, at specialeskrivning kan være en stressende affære. Og når deadline nærmer sig, og panikken bliver større og større, kan man være nødt til at springe over, hvor gærdet er lavest.

Det område, som oftest bliver ofret for at vinde tid, er korrekturlæsning speciale. Det er ærgerligt, for er dit akademiske sprog on point, kan det hjælpe med at trække din karakter op.

Vil du være sikker på, at der ikke bliver slækket på noget så vigtigt som korrekturen, så kan du hente hjælp hos et professionelt korrekturlæsningsfirma. Læs mere neden for, og få tre gode grunde til, hvorfor du altid bør overveje professionel korrektur ved store akademiske projekter.

1. Undgå at skrive ”Danglish” i specialer på engelsk

Det kan være, at du er en haj til at skrive på dansk, men flere og flere specialer skrives på engelsk. Det kan for eksempel skyldes et krav fra uddannelsens side, men det kan også være, at det er noget, man selv har valgt, da man ønsker at antage et internationalt perspektiv i sin afhandling. Men selv om de fleste danskere kan tale og forstå engelsk på et godt niveau, så får piben en helt anden lyd, når det kommer til akademisk tekstforfatning. Det engelske sprog har en anden syntaks og semantisk end det danske, hvorfor man nemt kommer til at skrive ”Danglish”, hvis ikke man har stor erfaring med at skrive på engelsk.

Vælger du at rekruttere et korrekturfirma til at gennemlæse dit engelske speciale, kan du være sikker på, at alle spor af dansk sprog bliver fjernet.

2. Få en prøvekorrektur inden afgivelse af bestilling

Er du usikker på, om du skal kaste dig ud i at købe professionel korrektur? Så gør brug af virksomhedernes prøvekorrektur. Nogle steder tilbyder en gratis prøvekorrektur, hvor du indsender et par sider, og firmaet så giver dig en smagsprøve på, hvilket resultat du kan forvente ved at bruge dem.

Har du kig på en virksomhed, som ikke tilbyder prøvekorrektur, anbefales det, at du kontakter dem angående en forespørgsel på dette. For der kan være meget mere på spil end risikoen for, at du har spildt din penge på professionel korrektur.

I værste tilfælde kan du dumpe, hvis din opgave i forvejen ikke var tilstrækkelig i sit akademiske indhold. Her kunne en fejlfri korrektur muligvis hive karakteren op, så du alligevel ville bestå. Så hvis du kontakter et firma mhp. en prøvekorrektur, og de siger nej, så kig efter en anden leverandør.

3. Kun uddannede kan gennemskue alle retstavningsreglerne

Det gør ikke noget, hvis du får hjælp af en bekendt til den indledende korrekturlæsning - hvis du vel at mærke ved, at de er ekstremt skarp til deres arbejde. Men medmindre man er sproguddannet, så er der en stor chance for, at der stadig vil være en del korrekturfejl, da mange af de udtryk, som vi bruger, er blevet forvrænget gennem vores daglige brug.

Derudover skal man også tage i betragtning, at akademisk sprog kan være svært at forstå, hvis man ikke er en del af universitetsverdenen. Lægmanden er måske vant til et simplere og mere direkte dagligdagssprog, så for nogle kan det nærmest føles som et litterært kulturchok, når de sidder med en afhandling på 60+ sider.

Begge faktorer gør, at man nemt kan komme til at lave fejl, som ikke vil blive opdaget, men det alt sammen noget, du kan undgå, hvis du får en professionel til at gennemgå dit speciale. I praksis er det nemlig kun professionelle, som kan overskue alle retskrivningens regler.

Artiklen er sponsoreret opgavekorrektur

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.