Annonce
Sport

Tre år mere i hvidt til Hvidt: Midtbanetalent forlænger i AGF

Tre år mere kan vi se frem til at se ham her i den hvide trøje. Foto: Ole Nielsen

Den unge midtbanespiller har netop underskrevet en ny kontrakt, der løber frem til årsskiftet 2021.

AARHUS: I Portugal løber en gruppe mere eller mindre unge mænd fra AGF netop nu rundt og træner i - må vi gå ud fra - noget bedre vejrforhold end sidste lørdag i januar kan præstere i Aarhus.

En af de yngre i den gruppe, Benjamin Hvidt, har en ekstra grund til at være glad på den tur - han har nemlig for nylig skrevet under på en kontrakt, der løber frem til nytårsaften 2021. Det er han selvsagt rigtig godt tilfreds med.

- Jeg er rigtig glad for, at jeg har underskrevet en ny aftale med AGF, hvor jeg trives og udvikler mig godt som spiller. Det er rart, at det nu er faldet på plads, så jeg kan have fokus på opstarten og de kampe, der meget snart kommer, siger han.

Benjamin Hvidt kom til AGF som 12-årig fra Kolind/Perstrup IF på Djursland, fik sin første professionelle kontrakt som 15-årig og sin debut på førsteholdet umiddelbart efter sin 17 års fødselsdag. Seks kampe på førsteholdet er det indtil nu blevet til for ham, og med den nye kontrakt håber han at det kan blive til endnu flere.

- Det er hele tiden gået fremad i min tid i AGF og jeg føler også, at jeg er kommet tættere på Superliga-holdet. Derfor ser jeg også min fremtid i AGF, hvor mit mål er at blive ved med at levere gode præstationer på U19- og reserveholdet. Hvis jeg bliver ved med at holde et godt niveau til træning og i kampe, og gør mig godt bemærket hos træner-teamet på den plads, jeg spiller, så skal jeg nok få flere chancer i fremtiden, siger Benjamin Hvidt.

Benjamin Hvidts kontrakt løb i sin originale form frem til sommer og er altså blevet forlænget med yderligere to og et halvt år. Udover kampene for AGF er det også blevet til i alt 28 ungdomslandsholdskampe - senest, da Estland blev besejret med 3-0.

Bonusinfo: han bliver rigtig god indenfor et par sæsoner i Football Manager.

Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Læserbrev

Læserbrev: Gå- og cykelgader i midtbyen

Søren Kierkegaard har sagt: ”Af alle latterlige Ting forekommer det mig at være det allerlatterligste at have travlt.” Mit ærinde er at få person-mobilitet i midtbyen til at glide på en god måde. Og derfor foreslår jeg kombinerede gå- og cykelgader i store dele af det centrale Aarhus. Det skal omfatte midtbyens gamle og smalle gader, hvor der ikke er plads til at etablere cykelstier og reelt heller ikke til gennemgående biltrafik, hvis gående skal kunne færdes sikkert her. Det omfatter ikke de nuværende gågader, som fortsat skal være forbeholdt gående. Ej heller nuværende cykelstier. Men de erstatter de nuværende ’cykelgader’, som ikke rigtigt fungerer, fordi trafikken her fortsat foregår på bilernes præmisser og skaber farlige situationer. Se på Mejlgade. Kun de bløde trafikanter har adgang. Fodgængere, løbehjul, skateboard, cykler og måske andre små el-køretøjer blander sig mellem hinanden. Området og gaderne er markeret og utvetydigt skiltet, så selv de mest retningsforvirrede turister forstår det. Fodgængerne har som den ’svageste’ gruppe fortrinsret. Ellers er konceptet, at alle tager hensyn til hinanden – det er den eneste regel. Og det indbefatter naturligvis, at der kun må køres eller cykles i et beskedent tempo. Beboerne kan sive ind og ud med deres biler. Ligesom den nødvendige varetransport. Desuden kan der være adgang for små grønne el-taxaer med en særlig tilladelse, så alle har mulighed for adgang. Og naturligvis skal der være nogle få større trafikårer ind i centrum til den øvrige bil-, bus- og cykeltrafik. Som vi kender det i dag. Kan denne ’sammenblanding’ nu lade sig gøre? JA. Jeg har set det fungere i Bergen, som har en masse bycykler, som kører overalt uden problemer. Og jeg mener, at når vi blot ved, hvad betingelsen er, nemlig at der her skal være plads til alle, så får vi dét til at fungere. Det er vores ansvar, hver især. Det kræver, for det første, at vi tager ansvaret på os og viser hensyn, og for det andet, at vi giver os tid – og her kommer Søren Kierkegaard ind – da det ikke lader sig gøre, hvis vi er fortravlede og stressede. Vi kan godt tage 10 minutter tidligere afsted. Vi kan godt tage det roligt, når der opstår uforudsete ting og forhindringer - for det gør der altid, før eller siden - det er et vilkår i trafikken. Vi kan anerkende, at vi ikke hjælper nogen som helst – og da slet ikke os selv - ved at fare sted og konstant have travlt. Tværtimod. Det hindrer os i at være til stede og omgås andre på en god, rummelig og hensynsfuld måde. Udover hensynsfuldheden gælder trafikkens gyldne hovedregel selvfølgelig; nemlig at køre, gå eller bevæge sig efter forholdene. Og det gør vi altså bedst på den Kierkegaardske måde…

Annonce