Annonce
112

Tre anholdt efter koordineret aktion: Politiet fandt våben og narkotika

To personer bliver onsdag formiddag fremstillet i grundlovsforhør ved Retten i Horsens. De er sigtet i en sag, der handler om våben, indbrud og narkotika. Arkivfoto: Palle Herløv
To personer bliver onsdag fremstillet i grundlovsforhør ved Retten i Horsens, efter de tirsdag blev anholdt.

Horsens: To personer bliver onsdag formiddag fremstillet i grundlovsforhør ved Retten i Horsens, efter de tirsdag sammen med en tredje person blev anholdt ved en koordineret aktion på adresser i Horsens, Brædstrup og Nr. Snede.

I forbindelse med aktionen, som Særlig Efterforskning Vest står bag, blev der bl.a. fundet seks stjålne skydevåben, og der blev beslaglagt 1,7 kg amfetamin og 90 gram kokain, oplyser politiet i en pressemeddelelse.

Ifølge pressemeddelelsen udspringer aktionen af en igangværende efterforskning, der handler om indbrud, narkotika og våben.

Tre personer blev anholdt tirsdag. Det drejer sig om en 45-årig mand, en 47-årig mand og en 33-årig kvinde.

Den 45-årige mand blev løsladt efter endt afhøring, men han er fortsat sigtet i sagen. De to andre fremstilles senere onsdag i grundlovsforhør, hvor anklagemyndigheden vil begære lukkede døre.

Politiet har onsdag morgen ikke yderligere kommentarer til anholdelserne.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Læserbrev

Læserbrev: Gå - lad Aarhus bliver Danmarks gå-by nr. 1

Bølgerne går højt omkring byudviklingen i Aarhus, og denne avis har sammen med FO netop afholdt et offentligt møde derom på rådhuset. Der var mødt omkring 500 op til mødet (om det er mange i en by med 300.000 indbyggere, skal jeg ikke kunne sige), og det har allerede forårsaget et par læserbreve. I dag (21. ds.) et af Svend Carstensen, der anbefaler at bygge boliger i midtbyen uden parkeringspladser. Man må så købe sig til en parkeringsplads eller/og cykle. Begge synspunkter – boliger uden parkeringspladser og at cykle – var fremme på mødet. Det at cykle blev fremhævet igen og igen og bliver det i øvrigt meget ofte alle steder. Og det er helt sikkert også sundt og ikke miljøbelastende. Men hvorfor er der aldrig én, der nævner, at man kan gå. Det er da helt uden mekanisk hjælpemiddel af nogen art og lever på den måde fuldstændig op til ønskerne om at nedsætte køb af al industrielt fremstillet. At vi så ikke når målet (i fht. CO2-udledning, red.) alligevel, er noget helt andet. Der skal globale krav om indskrænkninger på flyrejser, al godstrafik over på bane, og næste bilkøb skal være en el- eller hybridbil. Men det at gå er dejligt, sundt, og du ser og oplever meget mere, end hvis du sidder i egen bil eller i et offentligt transportmiddel. Selv bor jeg på Langenæs og bruger aldrig bilen, hvis jeg skal ind til midtbyen. Det tager et kvarter til tyve minutter, så er du ved banegården eller rådhuset, og fem minutter mere, så er du ved domkirken. GÅ-GÅ-GÅ. Lad Aarhus bliver Danmarks gå-by nr. 1, og lad København, som vi alligevel ikke kan nå, forblive Danmarks cykelby nr. 1.

Annonce