Annoncørbetalt indhold

Tre gode råd til branding af din nye virksomhed

PR-foto credit

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Vil man have succes i dag som selvstændig eller nystartet erhvervsdrivende, er det vigtigt at, at du formår at bygge en god, solid og troværdig brand omkring både din person, samt ikke mindst din virksomhed. At opbygge et stærkt brand kan for mange uden den store erfaring i netop branding og marketing virke svært og uoverskueligt. Sådan behøver det dog ikke at være. Vi giver dig her tre gode råd til, hvordan du kan komme godt i gang med at styrke din virksomheds brand.


Annonce

Gør dit firmanavn genkendeligt

Som forbrugere stoler vi instinktivt mere på firmaer vi har hørt omtalt før. Også selvom vi aldrig før har handlet med dem. Står en potentiel kunde med to konkurrerende firmaer der kan levere det samme produkt/udføre den samme opgave, vil kunden som regel vælge den udbyder, som de føler de kender bedst. Et simpelt trick som at uddele reklameartikler såsom kuglepenne eller nøgleringe med logo fra dit firma, kan hurtigt vise sig at være en god investering, da det skaber synlighed og genkendelig for dit firma.


Udnyt de sociale medier

De fleste firmaer, store som små, er i dag til stede på sociale medier som Facebook, Instagram og så videre. Dette hænger i høj grad sammen med, at det på de sociale medier er nemt at række ud til folk, som ellers ville have været svære at nå. Mange brugere af de sociale medier søger også som noget af det første på et firmas sociale medier, hvis de overvejer at handle med et firma, som de ikke har den store kendskab til. Her er forbrugerne særligt opmærksomme på, hvad andre kunder har at sige i især kommentarsporet til firmaet indhold, samt hvor seriøs firmaets profil er sat op. Som udgangspunkt behøver firmaets sociale medier ikke at være voldsomme kompliceret opbygget, så længe den blot afspejler virksomheden den repræsenterer. Sociale medier har ligeledes den styrke, at du her kan lave målrettet marketing til en nøje udvalgt målgruppe du selv har defineret.


Giv kunderne anledning til at tale om dit firma

Lever dit firma af salg eller service online, kan det være svært at skabe den samme tilhørsforhold til kunderne, som ved en fysisk butik hvor man møder de samme kunder igen og igen. Vil du optimere kendskabet til dit brand, kan du derfor med fordel opmuntre dine kunder og følgere på de sociale medier til at gå i dialog med firmaet, ved for eksempel at deltage i konkurrencer eller debatter på Facebook og Instagram. Giv kunderne anledning til at tagge hinanden i indhold fra dine sociale medier, og opmuntre dem til at dele indhold, kommentere eller interagere med dit indhold. Gør du dette, vil firmaets opslag nå langt længere ud end de ellers ville.

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.