Annonce
Alarm 112

Tyve har stjålet 143 designerstole fra østjysk kirke

Lund Tanja Carstens/Ritzau Scanpix
Forhandlere og private opfordres til at ringe til politiet, hvis de får tilbudt Kaare Klint-stole.

En kirke i Østjylland er blevet udsat for et usædvanligt stolekup. Thorsager Kirke har natten til torsdag mistet 143 Kaare Klint-stole, oplyser politiet.

Forhandlere af møbler og private opfordres til at reagere, hvis de får tilbudt nogle af stolene, fremgår det af en pressemeddelelse fra Østjyllands Politi.

Tyveriet skete formentlig omkring klokken tre på Kirkebakken. Formentlig har gerningsmanden eller -mændene brugt en lastbil eller en varevogn.

Politiet håber, at der er vidner, der har gjort iagttagelser i området ved kirken.

De stjålne stole er af modellen "Kirkestolen", som blev fremstillet i 1950'erne. De er lakeret brune og har lyse sæder i flettet papirgarn, oplyser politiet.

- Det er et meget stort antal stole, der er stjålet, og som nu skal afsættes. Derfor vil vi meget gerne høre fra private eller professionelle forhandlere, som får tilbudt et parti af den type stole, siger politikommissær Anders Schouby i en pressemeddelelse.

/ritzau/

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Læserbrev

Læserbrev: Gå - lad Aarhus bliver Danmarks gå-by nr. 1

Bølgerne går højt omkring byudviklingen i Aarhus, og denne avis har sammen med FO netop afholdt et offentligt møde derom på rådhuset. Der var mødt omkring 500 op til mødet (om det er mange i en by med 300.000 indbyggere, skal jeg ikke kunne sige), og det har allerede forårsaget et par læserbreve. I dag (21. ds.) et af Svend Carstensen, der anbefaler at bygge boliger i midtbyen uden parkeringspladser. Man må så købe sig til en parkeringsplads eller/og cykle. Begge synspunkter – boliger uden parkeringspladser og at cykle – var fremme på mødet. Det at cykle blev fremhævet igen og igen og bliver det i øvrigt meget ofte alle steder. Og det er helt sikkert også sundt og ikke miljøbelastende. Men hvorfor er der aldrig én, der nævner, at man kan gå. Det er da helt uden mekanisk hjælpemiddel af nogen art og lever på den måde fuldstændig op til ønskerne om at nedsætte køb af al industrielt fremstillet. At vi så ikke når målet (i fht. CO2-udledning, red.) alligevel, er noget helt andet. Der skal globale krav om indskrænkninger på flyrejser, al godstrafik over på bane, og næste bilkøb skal være en el- eller hybridbil. Men det at gå er dejligt, sundt, og du ser og oplever meget mere, end hvis du sidder i egen bil eller i et offentligt transportmiddel. Selv bor jeg på Langenæs og bruger aldrig bilen, hvis jeg skal ind til midtbyen. Det tager et kvarter til tyve minutter, så er du ved banegården eller rådhuset, og fem minutter mere, så er du ved domkirken. GÅ-GÅ-GÅ. Lad Aarhus bliver Danmarks gå-by nr. 1, og lad København, som vi alligevel ikke kan nå, forblive Danmarks cykelby nr. 1.

Annonce