x
Annonce
112

Tyve måtte opgive at bryde pengeskab op: Smed det i skovbunden

Arkivfoto: Michael Bager

Hovedgård: Det lykkedes ikke for ukendte gerningsmænd at få åbnet et 300 kg tungt pengeskab, som de i tidsrummet mellem lørdag kl. 19 og natten til søndag kl. 2.30 stjal fra en lejlighed på P B Lunds Vej i Skanderborg.

Søndag formiddag fandt en politibetjent, der i privat ærinde var på Elbjerglunds Hundepension på Elbjergvej ved Hovedgård, pengeskabet i skovbunden. Han undrede sig over, hvad pengeskabet, der tydeligt var forsøgt opbrudt, lavede der, så han kontaktede stationen.

- Og her koblede man fundet sammen med et indbrud natten til søndag i lejligheden på P B Lunds Vej i Skanderborg, fortæller politikommissær Mich Klausen fra Sydøstjyllands Politi.

Han fortæller, at det er lykkedes tyvene at slæbe pengeskabet fra en førstesalslejlighed og ned i stueetagen, hvor de formentlig har fået det bakset ind i et køretøj og kørt ud til skoven ved Hovedgård.

Her har de forsøgt at åbne det - men altså uden held.

I forbindelse med indbruddet har tyvene også stjålet en kaffemaskine og flere poser kaffe fra stuelejligheden i samme hus.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Læserbrev

Læserbrev: Kæmpe tak til undervisere og ”forældre-tutorer” for den store indsats

Vores børn og unges trivsel og læring er vigtig. Også selvom vores hverdag er vendt på hovedet. Og vi endnu ikke ved, hvor længe nedlukningen kommer til at vare. Det er imponerende at se den enorme indsats, som de danske gymnasie- og skolelærere lægger for dagen i øjeblikket. Hvordan de engagerer børn og unge. Hvordan de skaber en så normal hverdag, som det overhovedet er muligt. I en unormal tid. På vores lokale gymnasium har lærerne været klar fra første dag. Med virtuel undervisning, virtuelt gruppearbejde og travle skoledage. Med undervisere, der er i hopla. Hvor der er plads til sjov. Alt imens de unge bliver udfordret af ny viden. Det er bare flot. Det samme hører jeg fra flere forældre til børn i fri- og folkeskoler. Der er fuld damp på. Lærerne knokler for at sikre, at børnenes hverdag kører. Selvfølgelig er der skønhedsfejl, plads til forbedring. Men fremfor alt er det utrolig positivt at se, hvordan teknologien bliver brugt. Hvordan alle kaster sig over de nye udfordringer. Men jeg taler også med forældre, der mildt sagt er presset af at være hjælpelærere mange timer hver dag. Samtidig med at de selv skal passe fuldtidsarbejde med opgaver, der skal løses. Virtuelle møder med kollegaer og kunder, der skal holdes. At den nye hverdag kan være svær at få til at gå op. Og det er der vel sådan set ikke noget at sige til. Alle løfter ekstra opgaver i denne tid. Vi må hjælpes ad. Vi må være klar til at trykke på PYT-knappen, de gange hvor vi eller andre ikke kommer i mål, som vi kunne ønske os. Det tror jeg såmænd også, at lærerne i den anden ende er klar over. Men lige nu, midt i den globale sundhedskrise, bør vi trods alt glæde os over, at mange skoler og gymnasier lykkes med at engagere børn, unge og forældre – i et stærkt og nødvendigt samarbejde. Det er sammenhold.

Aarhus

Så klappede fælden: Serie-svindler fanget efter forvirrende løgne i Aarhus

Aarhus

Øllet kunne alligevel blive billigere: Lørdag er de gyldne dråber gratis på Aarhus-værtshus

Annonce