Annonce
Debat

Udvid E45: Vi er forbi tiden med oksekærrer

"Ikke desto mindre fjernede den nyvalgte socialdemokratiske regering straks efter sin tiltrædelse den finansierede og borgerligt planlagte udvidelse af E45 uden skelen til de faktiske trafikale problemer og uden udsigt til, hvornår projektet ellers kunne realiseres", skriver Claus Vildrik. Privatfoto

DEBAT: Vi burde alle blive enige om at fremme erhvervslivets og borgernes fremkommelighed på det århusianske vejnet.

Ikke desto mindre fjernede den nyvalgte socialdemokratiske regering straks efter sin tiltrædelse den finansierede og borgerligt planlagte udvidelse af E45 uden skelen til de faktiske trafikale problemer og uden udsigt til, hvornår projektet ellers kunne realiseres.

Beslutningen ramte ikke kun oppositionens vælgere, men også det røde flertal, der valgte vores nye regering. Med tanke på, at den nuværende finansminister er Aarhus' forrige socialdemokratiske borgmester, og at den nuværende ligeledes er, så virker det voldsomt, at statsministeren overtrumfer sine egne vælgere og borgmesteren i Danmarks andenstørste by.


Sket er sket, og vi skal videre med at få E45 udvidet til seks spor til gavn for erhvervslivet og den menige borger. Vi kan ikke være andet bekendt.


Ved byrådsmødet i Aarhus 7. oktober blev de seks spor vedtaget af stort set alle partier undtagen de to mest bilfjendske, SF og Enhedslisten, der stadig mener, at kollektiv trafik er løsningen for alle nu, hvor det ikke længere er muligt at køre i oksekærre på Hærvejen.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce