Annonce
Udland

Ung mand er dræbt af skud i Malmø

50090 Johan Nilsson/Tt/Ritzau Scanpix

En mand er torsdag aften dræbt i Malmø af skud. En anden er fundet død på en rasteplads. Måske også drab.

Der er sket endnu et skuddrab i Malmø.

Politiet i den sydsvenske by siger, at en 20-årig mand blev dræbt af skud torsdag kort før klokken 17 i Segevång i Malmø.

Senere torsdag aften fortæller politiet, at det har fundet endnu en død mand. Det er sket på en rasteplads i Hallandsåsen, der ligger mellem Halland og Skåne.

Han blev fundet en times tid efter skuddrabet, skriver Aftonbladet. Den døde er 35 år, og hans krop skal ifølge avisen have tegn på vold.

Politiet har afspærret et større område ved drabsstedet i Malmø og er blandt andet i gang med at stemme dørklokker, siger Evelina Olsson, der er talsperson for politiet.

- Vi har en større afspærring på stedet og arbejder med flere ressourcer, herunder en helikopter, siger Evelina Olsson.

Der er ikke nærmere oplysninger om den dræbtes identitet.

Ifølge Aftonbladets kilder skal politiet også have fundet en såret person i området. Der skal ikke være tale om skader fra skud, og vedkommende har ikke haft brug for hospitalsbehandling.

Det er mindst det tredje drab i Sverige torsdag. Natten til torsdag blev to mænd meldt dræbt af skud foran en natklub i byen Norrköping.

Tidligere på ugen blev en 25-årig mand dræbt af skud i Malmø.

Specielt Malmø har i de seneste år haft store problemer med skyderier med forbindelse til bandemiljøet.

/ritzau/TT

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Læserbrev

Læserbrev: Gå - lad Aarhus bliver Danmarks gå-by nr. 1

Bølgerne går højt omkring byudviklingen i Aarhus, og denne avis har sammen med FO netop afholdt et offentligt møde derom på rådhuset. Der var mødt omkring 500 op til mødet (om det er mange i en by med 300.000 indbyggere, skal jeg ikke kunne sige), og det har allerede forårsaget et par læserbreve. I dag (21. ds.) et af Svend Carstensen, der anbefaler at bygge boliger i midtbyen uden parkeringspladser. Man må så købe sig til en parkeringsplads eller/og cykle. Begge synspunkter – boliger uden parkeringspladser og at cykle – var fremme på mødet. Det at cykle blev fremhævet igen og igen og bliver det i øvrigt meget ofte alle steder. Og det er helt sikkert også sundt og ikke miljøbelastende. Men hvorfor er der aldrig én, der nævner, at man kan gå. Det er da helt uden mekanisk hjælpemiddel af nogen art og lever på den måde fuldstændig op til ønskerne om at nedsætte køb af al industrielt fremstillet. At vi så ikke når målet (i fht. CO2-udledning, red.) alligevel, er noget helt andet. Der skal globale krav om indskrænkninger på flyrejser, al godstrafik over på bane, og næste bilkøb skal være en el- eller hybridbil. Men det at gå er dejligt, sundt, og du ser og oplever meget mere, end hvis du sidder i egen bil eller i et offentligt transportmiddel. Selv bor jeg på Langenæs og bruger aldrig bilen, hvis jeg skal ind til midtbyen. Det tager et kvarter til tyve minutter, så er du ved banegården eller rådhuset, og fem minutter mere, så er du ved domkirken. GÅ-GÅ-GÅ. Lad Aarhus bliver Danmarks gå-by nr. 1, og lad København, som vi alligevel ikke kan nå, forblive Danmarks cykelby nr. 1.

Annonce