Annonce
Sport

Danske badmintonhåb ryger ud før finalen i China Open

Toshifumi Kitamura/Ritzau Scanpix
Rasmus Gemke tabte semifinale til Kento Momota, mens Anders Antonsen blev fældet af Tien Chen Chou.

Badmintonspillerne Rasmus Gemke og Anders Antonsen missede lørdag en plads i finalen ved Fuzhou China Open.

Først måtte 22-årige Gemke se sig besejret af den japanske verdensetter Kento Momota.

Den japanske storfavorit vandt med 21-19, 21-8 og er nu ubesejret i foreløbig tre kampe mod danskeren.

I den anden semifinale blev Gemkes gode ven Anders Antonsen ekspederet ud ad turneringen med et nederlag 10-21, 12-21 til verdensranglistens nummer to, Tien Chen Chou, fra Taiwan.

Ingen af de to Aarhus-spillere var for alvor tæt på at booke en plads i finalen.

Rasmus Gemke åbnede stærkt mod Momota, der blev sendt rundt på halgulvet i Fuzhou. Danskeren smashede, når muligheden bød sig, og der blev også leveret finter i verdensklasse.

Gemke bragte sig foran 7-3, og selv om Momota fik kontakt, så trak danskeren igen fra og kom på 12-7. Foran 18-12 begyndte det at krakelere for Gemke, der tabte otte af de næste ni dueller.

Andet sæt blev en knapt så spændende affære, da Rasmus Gemke tilsyneladende fik problemer med sit højre ben, så han ikke kunne bevæge sig frit.

Momota kunne derfor uden det store besvær køre sættet, sejren og finalepladsen hjem.

Anders Antonsen kom til gengæld hurtigt i problemer i sit nederlag til Tien Chen Chou. Foran 7-6 i første sæt trak Chou fra og udbyggede føringen til 12-6, hvilket Antonsen ikke formåede at svare igen på.

Andet sæt mindede meget om det første, og spilleren fra Taiwan vandt sikkert.

/ritzau/

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Blog

Blog: Lad os nu udskifte den rædsel af en nationalsang!

Danmarks Radio markerede traditionen tro nytåret med rådhusklokker, fyrværkeri og DR Pige Koret. Men helt bemærkelsesværdigt præsenterede den nedsparede statsradiofoni en splinterny optagelse sammen med stjernemusikerne i Den Danske Strygekvartet. Og skulle man ikke have opdaget det på grund af almindelig træthed, buldrende brag, løsslupne champagnepropper, forvrøvlede onkler, berusede teenagere, gøende hunde eller festende naboer, kan du få lidt hjælp her! Der var nemlig et tydeligt budskab i repertoiret på de fire fremførte sange: Lad os nu få en nationalsang, som hæver sig over den bedagede, udtjente, lettere patetiske og banale Oehlenschläger-hymne, som vi og tidligere generationer er blevet plaget med siden 1819. Vel var det trange tider efter den ydmygende statsbankerot i 1813 og Norges farvel til unionen året. Lige så deprimerende var Frederik VI´s håbløse klamren sig til taberen Napoleon, selv om kongens rådgivere mindeligt bad ham skifte side i tide. Adam Oehlenschläger og jeg er faktisk begge to studenter fra Efterslægtsselskabets Skole, men vi bliver nok ikke enige om de lyriske kvaliteter i hans selvudnævnte ”Fædrelands Sang”. Det er jo så ravende banalt, at selv Richard Ragnvald fremstår som kunst. Og så er det galt! Der er et yndigt land, det står med brede bøge nær salten østerstrand.| Det bugter sig i bakke, dal, det hedder gamle Danmark og det er Frejas sal. Og for at understrege håbløsheden og de anstrengte rim napper vi altid sidste halvdel af og den 12.!! afsluttende strofe, når vi skal spille landskampe eller være højtidelige. Vort gamle Danmark skal bestå, så længe bøgen speiler sin top i bølgen blå.

AGF For abonnenter

AGF giver stort skulderklap til klubbens unge keepere: - Står 100 procent på mål for det her

Annonce
var adsmtag = adsmtag || {}; adsmtag.cmd = adsmtag.cmd || [];