Annonce
Østjylland

Verdo har solgt VVS-afdeling til Vojens-virksomhed

Verdo sælger lille afdeling for at fokusere forretningen. Arkivfoto: Annelene Petersen.
Energiselskabet sælger fra for at fokusere på kerneområderne. Medarbejderne følger med til ny ejer.

Randers: Verdo har solgt sin VVS-afdeling til VVS Søberg. Afdelingens syv medarbejder flytter med over til de nye ejere. Overtagelsen sker 15. august.

- Vi har overdraget vores VVS-aktiviteter til VVS Søberg, fordi vi gerne vil specialisere os endnu mere i den teknisk infrastruktur, som handler om el og belysning. Her er vi allerede blandt de førende i landet, og det vil fokusere yderligere i fremtiden, forklarer midlertidig direktør i Verdo, Morten Birch.

I en intern meddelelse skriver han, at Verdo har vurderet, at selskabet ikke selv har den nødvendige volumen til at gøre forretningen profitabel. Dermed var den bedste løsning at finde en veletableret virksomhed, som kunne drive aktiviteterne videre.

Annonce

Stordriftsfordele

VVS Søberg har base i Vojens og har kontorer over hele landet, herunder Aarhus. VVS Søberg har i dag 185 medarbejdere.

I en pressemeddelelse oplyser Søberg Gruppen, at målet med overtagelsen af Verdo VVS er at øge aktiviteterne i Midtjylland samt opnå yderligere stordriftsfordele samtidig med, at nærheden til kunderne bevares lokalt.

- Det, der har været vigtigt for os i denne sammenhæng er at bevare den lokale nærhed og relation til kunderne, samtidig med at vi øger specialiseringen inden for vores kernekompetencer og sikrer, at vi får udbytte af stordriftsfordelene, siger Kjeld Søberg, direktør og ejer af Søberg Gruppen.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Læserbrev

Læserbrev: Østjyderne taber på regeringens manglende ambitioner for infrastrukturen

Trængselsproblemerne på det østjyske vejnet er til at tage og føle på. For østjyderne betyder det, at køkørsel dagligt frarøver dem tid, som kunne have brugt meget bedre med familien eller på arbejdet. For de østjyske virksomheder skader trængselsproblemerne mulighederne for at skabe vækst – tid er, som bekendt, penge. Det er med andre ord en fuldstændig uholdbar situation. Både for østjyderne og de østjyske virksomheder, men også for samfundet i sin helhed, fordi vi går glip af vækst og arbejdspladser. Køkørslen koster nemlig et samfundsøkonomisk tab på over 20 milliarder kroner om året. Penge, der kunne have været brugt til vores fælles velfærd og på en fortsat ambitiøs grøn omstilling. Der er behov for en ambitiøs infrastrukturplan, som kan sætte ind, der hvor trængselsproblemerne er størst. Et behov, som altid har haft høj prioritet i Venstre. Sidste år var vi med til at lande en ambitiøs infrastrukturaftale, og i Østjylland bragte aftalen gode nyheder. For med planen skulle E45 udvides både på strækningen mellem Aarhus S og Aarhus N med anlægsstart allerede i 2021 og på strækningen mellem Vejle og Skanderborg S med anlægsstart i 2023. Dertil kom kapacitetsforbedringer på rute 26 og udbygning af rute 15 og en enighed blandt aftaleparterne om at prioritere en fortsat udbygning af E45 fra Aarhus og op mod Randers i en kommende flerårig plan. Samlet set et løft af infrastrukturen i Østjylland på 6,3 milliarder kroner. Ja, faktisk kunne vi næsten ikke få armene ned. Men lykken var kortvarig. Under valgkampen måtte man forstå på Socialdemokratiet, at også de havde store ambitioner om at investere i infrastrukturen. Der var nærmest ingen grænser for, hvor mange vejprojekter, som skulle igangsættes, og det kunne kun gå for langsomt. Derfor må det også undre de østjyske vælgere, at regeringen - med transportminister Benny Engelbrecht i spidsen - i sommer besluttede at skrotte den infrastrukturaftale, som den tidligere regering forhandlede på plads. Man fandt fra regeringens side, at der var behov for at starte helt forfra med et såkaldt blankt kanvas. Og blankt er det til stadighed. Nu er der gået et halvt år, og der er endnu ikke indkaldt til forhandlinger. Transportministeren vil end ikke sætte noget konkret tidsperspektiv for, hvornår forhandlinger skal gå i gang. I værste fald skal vi helt frem i 2022. Det er dybt problematisk, at regeringen hænger i bremsen. Der er store infrastrukturelle udfordringer nu og her, og der er behov for investeringer nu. Vi kan ikke vente til 2021, 2022 eller senere. Så kære regering, lad os nu komme i gang med forhandlingerne, så vi kan få de nødvendige investeringer på plads.

Aarhus

Bundsgaard: Jeg ser flere fordele ved at afskaffe rådmandsstyret

Annonce