Annoncørbetalt indhold

Vi danskere er vilde med glasvægge - her er 3 gode bud på årsagen.

PR-foto credit

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Det er ingen hemmelighed, at glasvæg løsninger er et velset element i nye moderne byggerier, som vi danskere virkelig er blevet vilde med. Det gælder faktisk uanset om vi renoverer et privat ældre hus, opfører nybyggeri eller indretter moderne kontormiljøer på arbejdspladsen.

Ovenstående bekræfter DEKO under et interview. DEKO som er specialister på dette område kommenterer yderligere, at bestillinger der bliver lagt på deres glasvægge ikke altid er ens - de indeholder som oftest forskellige kravspecifikationer. Hos DEKO kommer der eksempelvis bestillinger på alt fra brandsikre glasvægge, lydisoleret glasvægge til matteret glasvægge.

Annonce

Men hvad er årsagen til denne vilde begejstring?

Det forsøger vi i dag, at give 3 gode bud på.


Danskerne ønsker lys og varme

Ældre bygninger er oftest ved opførelse indrettet med mindre mørke rum - det var den typiske måde at bygge på i ‘’gamle dage’’.

Undervejs har denne bygge trend dog ændret sig enormt. Dette kan ses ved, at der i dag (både i private byggerier og erhvervsbyggerier) er revet mange vægge ned, da vi danskere i dag, har en større tendens til at ønske lyse og store rum.

Ønskes opdeling af et lokale, er glas skillevægge for mange blevet en bedre løsning, fordi at glas ikke får rummet til at virke mindre og dækker ej heller for lysindfaldet fra lokalets ydre vinduer.

I dag sætter vi altså en højere pris på at lysne vores boliger op, hvor der er plads til, at det naturlige lys kan komme ind udefra og solen kan strømme ind med varme igennem et glasparti, der går igen fra det ene til næste rum.


Vi ønsker at sidde sammen men vil gerne undgå larm

I mange virksomheder og private hjem sidder vi danskere ikke på samme måde bag hver vores lukkede døre. Vi er kommet tættere på hinanden, som især ses på de mange køkkenalrum, der i de sidste mange år er dukket op i mange danske privatboliger samt storrumskontorer på arbejdspladsen, hvor kun lydisolerede glasvægge skærmer medarbejderne fra hinanden.

På arbejdspladserne hvor der er stor begejstring for storrumskontorer anvendes glasvægge også ofte, for at mindske larmen og andre forstyrrelser mellem de forskellige miljøer - der sidder og arbejder i det store lokale. Disse glasvægge er med til at give medarbejderne et tættere sammenhold, hvor kommunikation nemt kan gå på kryds og tværs, fordi at ingen længere skal hen og banke på en lukket dør - i stedet kan de blot gå rundt om glas skillevægge, der har en lydisolerende funktion.


Vi ønsker et New Yorker look

Mange af os er blevet vilde med det industrielle New Yorker look, som især New Yorker glasvægge kan bringe frem i et lokale.

Disse vægløsninger anvendes alverdens steder; eksempelvis er det i private hjem ofte et anvendt materiale som afdækning ind til bruseren, som overgang fra et lokale til et andet eller som en fin adskillelse mellem køkkenet og stuen. På kontorer og institutioner anvendes materialet mere med en funktion som; glasvæg rumdeler mellem afdelinger, kontorpladser eller ind til mødelokaler, hvor der desuden oftest er monteret en glasdør i.


Mon glasvægge til toilettet bliver det næste?

Godt nok er vi endnu ikke gået så langt med glasvægge, som et hold japanske designere har gjort i Japan. De har designet og fået produceret glasvægge ind til offentlige toiletter - ingen du bliver alt for chokeret, så læs artiklen - deres pointe er faktisk ret interessant, men om det er noget som vi kommer til at se i Danmark engang i fremtiden, det er svært at sige.

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.