Annonce
Sport

Wozniacki indleder Australian Open med sejr i to sæt

Edgar Su/Reuters
Caroline Wozniacki vinder 6-1, 6-3 over Kristie Ahn fra USA i første runde af Australian Open.

Caroline Wozniacki er videre til anden runde i Australian Open efter en sejr på 6-1, 6-3 i første runde mandag over den useedede amerikaner Kristie Ahn.

Den 29-årige dansker, der i Melbourne stiller op til sin sidste turnering i karrieren, var foran med 5-0 i første sæt, før det lykkedes Ahn at vinde et parti.

Især serven fungerede flere gange godt for danskeren, og hun søgte også ofte frem mod nettet i første sæt, der varede 25 minutter.

Kristie Ahn strittede anderledes imod i begyndelsen af andet sæt. Første parti varede således over 15 minutter. Spillerne havde på skift fordel, og Wozniacki måtte pludselig kæmpe for pointene.

Efter ni breakbolde sikrede danskeren sig partiet, og det virkede som om, at Kristie Ahn havde mistet troen på sig selv efter det tabte maratonparti.

Wozniacki tog andet parti rent og brød derefter igen Ahn til føringen 3-0.

Nu regnede de fleste tilskuere på Melbourne Arena med, at Wozniacki ville køre sejren i hus uden problemer, men så let gav amerikaneren sig ikke.

Hun svarede igen ved for første gang i kampen at bryde Wozniackis serv og reducerede yderligere til 2-3 i egen serv.

Spillerne skiftedes derefter til at holde serv til stillingen 5-3 til danskeren. Derefter brød Wozniacki igen modstanderen og sikrede sig sættet med 6-3 og sejren efter 1 time og 25 minutters spil.

Wozniacki spiller sin næste kamp i årets første og karrierens sidste grand slam-turnering på onsdag.

Modstanderen bliver enten Dayana Yastremska, der er nummer 21 på verdensranglisten, eller Kaja Juvan, der er nummer 127.

/ritzau/

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Aarhus

Millionindsprøjtning til århusianske daginstitutioner: 75 pædagoger kan ansættes

Læserbrev

Læserbrev: Byrådet skal gøre det meget nemmere at være bilist i Aarhus

På mange punkter er jeg enig med Ole Christiansen (der skrev læserbrevet ”Byrådet må gøre det mere besværligt at være bilist i midtbyen” lørdag 15. februar, red.): Biler, der holder stille, forurener meget – men det gør de selvsamme biler også, når de holder i kø, og det sker hver morgen, og ligeså om eftermiddagen, fordi vores infrastruktur ikke er god nok på vores indfaldsveje og i den indre by. Jeg prøvede det selv forleden dag ved Nørreport-krydset. Jeg var så uheldig, at der skulle passere tre letbanetog, og det tog tre minutter og 25 sekunder. Det var over grænsen på tre minutter, som man mener, er maks.-grænsen for, hvor lang tid man må have sin bil til at gå i tomgang. Den grænse kunne nemt sættes ned til et minut, undtagen hvis man holder for rødt lys eller venter på letbanen. Vedr. CO2-forurening er jeg enig med Ole Christiansen i, at det skal vi gøre noget ved, men det løser sig selv, når vores bilpark kommer over på el. Vores dieselbusser skal fra 2027 være udskiftet til elbusser. Og kommunens egen bilpark kommer også over på el. Om road-pricing er en god ide, er jeg ikke sikker på, men derimod skal vi have lavet store parkeringsanlæg ved vores indfaldsveje, hvorfra der skal køre shuttle-busser ind til indre by. Det ville få mange biler ud af byen. Og så skal vi gøre det gratis for pensionister at køre med bus mellem kl. 9.00 og kl. 15.00 og igen efter kl. 18.00 og til midnat, det vil også få rigtig mange biler ud af byen og give ledige p-pladser. At vi skal gøre det besværligt at være bilist, er jeg ikke enig i, det er en forkert vej at gå, nej, vi skal have vores infrastruktur til at fungere, meget bedre end den gør i dag. Bl.a. med intelligent lysregulering, det vil kunne spare mange stop og meget tid. Vi skal også lave et passende antal parkeringspladser, når vi bygger nyt, også i midtbyen. Vi mangler parkeringspladser i Aarhus, og der skal ved enhver given lejlighed skabes flere parkeringspladser, også til elbiler. Hvis man tror, at bilen er på vej ud som transportmiddel, skal man formentlig revidere sin opfattelse. Privatbilen er kommet for at blive. Men vi skal derimod tænke ny tanker, og det skal vi, i særdeleshed når vi taler kollektiv trafik. Vi skal have el-busser og BRT-busser, vi skal stoppe med flere letbanetog, de er alt for dyre og kan ikke håndteres i indre by. Vi skal gøre det attraktivt at bruge kollektiv trafik, men det kræver, at der er busser til rådighed i hele kommunen. At nedlægge busruter, som man gør i øjeblikket, er det samme som at sige: ”I bliver nødt til at tage jeres private bil for at komme på arbejde eller komme ind til byen. Busruten er desværre nedlagt”. Og de mange busruter, der er nedlagt, er for at finansiere letbanen – det er en forkert vej at gå. Vi skal også opfordre alle til at stoppe deres bil, når de holder stille, det gælder også taxier, lastbiler, entreprenørmaskiner med flere, der vil kunne spares meget CO2-udslip i indre by, ja, i hele Danmark, ved at slukke bilmotorerne.

Aarhus

Overblik over stjerner og andre priser: Sådan gik det Aarhus ved Michelin-uddelingen

Aarhus

'Daniel fra Rigspolitiet' ville hjælpe 59-årig med banklån: Men den hoppede offeret ikke på

Annonce