Annonce
Sport

Wozniacki møder ukrainsk stortalent ved Australian Open

Tony O''brien/Reuters
Den 19-årige ukrainer Dayana Yastremska kan blive Caroline Wozniackis sidste modstander nogensinde.

Caroline Wozniackis modstander i anden runde ved grand slam-turneringen Australian Open bliver det ukrainske stortalent Dayana Yastremska.

Natten til tirsdag dansk tid vandt 19-årige Dayana Yastremska 6-1, 6-1 over kvalifikationsspilleren Kaja Juvan fra Slovenien.

Yastremska, der ligger nummer 21 på kvindernes verdensrangliste, kom foran 3-0 i kampen, inden Juvan kom på tavlen.

Herfra vandt ukraineren syv partier i træk i den overbevisende sejr.

Caroline Wozniacki har ikke gode erfaringer med Dayana Yastremska. I spillernes eneste møde i Cincinnati Open i 2019 vandt ukraineren 6-4, 6-4.

Yastremska er kendt for et ekstremt aggressivt spil og hårde slag.

Kommer danskeren forbi Yastremska, ser modstanden væsentlig nemmere ud.

Her kunne Wozniacki have mødt britiske Johanna Konta, der er seedet som nummer 12 ved grand slam-turneringen.

Men natten til tirsdag dansk tid røg briten højst overraskende ud i første runde til tunesiske Ons Jabeur med cifrene 4-6, 2-6.

Johanna Konta nåede semifinalen i Australien for fire år siden.

I stedet venter vinderen af kampen i anden runde mellem Ons Jabeur og franske Caroline Garcia, der slog amerikanske Madison Brengle i første runde med 6-7, 6-2, 6-2.

26-årige Caroline Garcia er nummer 46 på verdensranglisten og er favorit mod 25-årige Ons Jabeur, der er nummer 78 i verden.

Wozniacki fører 2-1 i indbyrdes opgør mod Garcia. Seneste kamp var i WTA-finalerne i 2017, hvor Garcia vandt i tre sæt.

Den tidligere verdensetter Maria Sharapova røg ud i første runde til kroatiske Donna Vekic. Sharapova var med på et wild card og var aldrig rigtig tæt på sejren mod verdens nummer 20, der vandt 6-3, 6-4.

/ritzau/

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Aarhus

Millionindsprøjtning til århusianske daginstitutioner: 75 pædagoger kan ansættes

Læserbrev

Læserbrev: Byrådet skal gøre det meget nemmere at være bilist i Aarhus

På mange punkter er jeg enig med Ole Christiansen (der skrev læserbrevet ”Byrådet må gøre det mere besværligt at være bilist i midtbyen” lørdag 15. februar, red.): Biler, der holder stille, forurener meget – men det gør de selvsamme biler også, når de holder i kø, og det sker hver morgen, og ligeså om eftermiddagen, fordi vores infrastruktur ikke er god nok på vores indfaldsveje og i den indre by. Jeg prøvede det selv forleden dag ved Nørreport-krydset. Jeg var så uheldig, at der skulle passere tre letbanetog, og det tog tre minutter og 25 sekunder. Det var over grænsen på tre minutter, som man mener, er maks.-grænsen for, hvor lang tid man må have sin bil til at gå i tomgang. Den grænse kunne nemt sættes ned til et minut, undtagen hvis man holder for rødt lys eller venter på letbanen. Vedr. CO2-forurening er jeg enig med Ole Christiansen i, at det skal vi gøre noget ved, men det løser sig selv, når vores bilpark kommer over på el. Vores dieselbusser skal fra 2027 være udskiftet til elbusser. Og kommunens egen bilpark kommer også over på el. Om road-pricing er en god ide, er jeg ikke sikker på, men derimod skal vi have lavet store parkeringsanlæg ved vores indfaldsveje, hvorfra der skal køre shuttle-busser ind til indre by. Det ville få mange biler ud af byen. Og så skal vi gøre det gratis for pensionister at køre med bus mellem kl. 9.00 og kl. 15.00 og igen efter kl. 18.00 og til midnat, det vil også få rigtig mange biler ud af byen og give ledige p-pladser. At vi skal gøre det besværligt at være bilist, er jeg ikke enig i, det er en forkert vej at gå, nej, vi skal have vores infrastruktur til at fungere, meget bedre end den gør i dag. Bl.a. med intelligent lysregulering, det vil kunne spare mange stop og meget tid. Vi skal også lave et passende antal parkeringspladser, når vi bygger nyt, også i midtbyen. Vi mangler parkeringspladser i Aarhus, og der skal ved enhver given lejlighed skabes flere parkeringspladser, også til elbiler. Hvis man tror, at bilen er på vej ud som transportmiddel, skal man formentlig revidere sin opfattelse. Privatbilen er kommet for at blive. Men vi skal derimod tænke ny tanker, og det skal vi, i særdeleshed når vi taler kollektiv trafik. Vi skal have el-busser og BRT-busser, vi skal stoppe med flere letbanetog, de er alt for dyre og kan ikke håndteres i indre by. Vi skal gøre det attraktivt at bruge kollektiv trafik, men det kræver, at der er busser til rådighed i hele kommunen. At nedlægge busruter, som man gør i øjeblikket, er det samme som at sige: ”I bliver nødt til at tage jeres private bil for at komme på arbejde eller komme ind til byen. Busruten er desværre nedlagt”. Og de mange busruter, der er nedlagt, er for at finansiere letbanen – det er en forkert vej at gå. Vi skal også opfordre alle til at stoppe deres bil, når de holder stille, det gælder også taxier, lastbiler, entreprenørmaskiner med flere, der vil kunne spares meget CO2-udslip i indre by, ja, i hele Danmark, ved at slukke bilmotorerne.

Aarhus

Overblik over stjerner og andre priser: Sådan gik det Aarhus ved Michelin-uddelingen

Aarhus

'Daniel fra Rigspolitiet' ville hjælpe 59-årig med banklån: Men den hoppede offeret ikke på

Annonce