Efter kæmpe shitstorm: Massiv støtte til ejer af hundepension

Hundepension Hafran og ejer Frits Andresen røg ind i en hetz på Facebook, efter at han måtte stoppe et hundeslagsmål og ifølge hundeejeren burde have tilkaldt en dyrlæge. Arkivfoto: Jacob Schultz

Efter kæmpe shitstorm: Massiv støtte til ejer af hundepension

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Det kan godt være, Hundepension Hafran i Rødekro har været i modvind på Facebook, men efter at JydskeVestkysten skrev om sagen, væltede det ind med sympatitilkendegivelser, fortæller ejeren.

Frits Andresen, der sammen med sin hustru Hanne er indehaver af Hundepension Hafran, kunne i JydskeVestkysten og på jv.dk og på stiften.dk mandag fortælle, hvordan virksomheden har været udsat for massiv kritik og flere trusler, efter at en utilfreds kunde delte en oplevelse på Facebook. Dét, man på moderne dansk kalder en shitstorm, men i bund og grund er en hetz på nettet.

Det affødte imidlertid stribevis af positive reaktioner.

- Ja, for pokker. Jeg er blevet kimet ned fra morgenstunden. Det skal vi ikke spekulere på, siger folk, og der er flere, der har bestilt varer. Jeg har også fået flere mails, hvor vi bliver bedt om at løfte hovedet, fordi de ved, hvordan der er hos os, siger Frits Andresen, der har holdt sig ude af debatten på Facebook.

Samtidig ser han med ro i sindet frem til en eventuel retssag, selvom han ikke finder sådan en sandsynlig.

- Meget af det, hun (Melanie Rou, der lavede Facebook-opslaget, red.) fortæller, er direkte usandt. Det er utroligt, at sådan en banal sag om tre hunde, der kommer op at slås, kan eskalere sådan. Det er ikke os, der har ønsket hunden aflivet, fastslår Frits Andresen.

Jeg er blevet kimet ned fra morgenstunden. Det skal vi ikke spekulere på, siger folk.
Frits Andresen, indehaver, Hundepension Hafran
Sagen kort
  • Sagen startede lørdag den 27. oktober om aftenen, da Melanie Rou og hendes mand, Morten, afleverede tre hunde hos Hundepension Hafran i Årslev ved Rødekro.
  • Søndag morgen, da hundene skulle luftes, opdagede personalet, at de tre hunde, som efter kundens ønske delte bur, havde været i tumult. Samtidig gik den ene hanhund i struben på den anden.
  • Hundens ejere mente, at den angrebne hund burde have været til dyrlæge. Ejeren af hundepensionen vurderede, at det ikke var nødvendigt.
  • Efter et besøg hos dyrlægen besluttede ejerne, at hunden skulle aflives.
  • Melanie Rou skrev et Facebook-opslag om sagen, og det skabte en heftig debat. Mandag var opslaget blevet delt næsten 8000 gange og havde affødt 2100 kommentarer. Langt de fleste kritiske over for Hundepension Hafran.

Hafran: - Det ville ikke have ændret noget

- Det er muligt, vi kunne være taget tidligere til dyrlægen, men efter vores bedste vurdering mente vi godt, det kunne vente til kunden kom for at hente hunden. Desuden kunne vi ikke komme til hunden, og så ville det blive en bekostelig affære at få en dyrlæge ud en søndag - og resultatet ville blive det samme, mener Frits Andresen.

Og det er ikke kun Frits Andresen, der mener, modparten tager løst på sandheden. Det samme synes Melanie Rou, kvinden bag det heftigt debatterede Facebook-opslag, efter hun har set hans forklaring til avisen.

- Jeg synes lidt, hånden bliver holdt over ham. Flere ting, han siger, er løgn. Blandt andet, at han anbefalede os at tage til dyrlægen. Det gjorde han overhovedet ikke. Også det med, at han kun gav hunden et par klap med motorcykelstøvlen. Han sagde ordret til os, at han måtte tæske dem fra hinanden, siger Melanie Rou, som nu afventer politiets reaktion på sin anmeldelse af vanrøgt.

Ifølge Melanie Rou har Dyreværnet gentagne gange kontaktet Hundepension Hafran og fået forskellige forklaringer i sagen. Både Hundepension Hafran og Dyreværnet afkræfter dog denne påstand.

Efter kæmpe shitstorm: Massiv støtte til ejer af hundepension

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce