Det er latterligt at bruge tørken til at hænge landbruget ud

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Knud Jeppesen, Tørringvej 30, Jelling
Billede
Debat. 

Tørke: Jeg har efterhånden læst mange meget negative og nærmest hadske indlæg fra dig, Holger Øster Mortensen, om moderne landbrug. Og når du så bruger tørken som afsæt til at komme med dine meget egoistiske betragtninger omkring, hvordan landbruget kunne undgå misvækst, så hører min tålmodighed op.

Det er så nemt at kloge sig på andres bekostning, især når man ikke selv skal bidrage med noget. Jeg kan oplyse dig om, at tørken rammer altså både gode og mindre gode jorde, med meget mindre udbytter alle steder. Tørken rammer altså også lige meget på små og store marker, så dit udsagn om, at det er bedre med mindre landbrug hjælper altså ikke de mennesker, der sidder og gruer for deres fremtid grundet tørken og dens konsekvenser. Egoistisk tanke, at vi kun skal producere mad til os selv, når vi bor i et frugtbart land, modsat mange andre på denne jord. Skal vi så også kun lave vindmøller, Legoklodser og Grundfos-pumper til os selv i Danmark?

Der er altså mange mennesker i et helt erhverv og alle de følgeerhverv, du gang på gang hænger ud for ting, de ikke har gjort, fordi du endnu en gang udokumenteret påstår, at alle verdens ulykker kommer fra landbruget. Noget vrøvl at påstå, at vore dyrkningsmetoder ikke virker længere; det har da intet med den voldsomme tørke at gøre. Det er da også bedøvende lige meget, hvordan folk har passet deres blomster og græsplæner under tørken; hvis de ikke har fået vand, så er de jo alle gået ud!

Men Holger Øster Mortensen - der er meget jord til salg, og der kommer sikkert meget mere, når konsekvenserne af tørken bliver gjort op - så find nogle flere "kloge" investorer og få nu købt noget jord op og lagt ud til natur - begynd med de små stykker; de er nemmere at overskue og pleje. Så har du jo ligesom landbruget også ydet noget til vores fælles bedste.

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce