Forkerte fordømmelser af "forkælede" lærere. Vi vil bare gerne have lov til at passe vores arbejde

Forkerte fordømmelser af "forkælede" lærere. Vi vil bare gerne have lov til at passe vores arbejde

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Lisbeth Krogh Lund, Brå Møllevej 2, Hornsyld
Billede
Debat. 

Replik: Kære Per Hovgaard. Jeg henvender mig, fordi jeg er en af de forkælede lærere, du omtaler i dit læserbrev i torsdagsudgaven af avisen Danmark. Jeg føler mig i høj grad ramt på mine kollegers vegne, og ja, også på egne. Til en start læste jeg dit indlæg med et smil på læben. Det var jo næsten "stand up"-niveau, ironi på højt plan. Desværre gik det efterhånden op for mig, jo mere jeg læste, at du muligvis ikke er i besiddelse af humoristisk sans overhovedet. Det er ellers noget af det, jeg som folkeskolelærer mener, er en meget vigtig personlig egenskab at være i besiddelse af, hvis man skal "overleve".

Jeg må sige, at jeg er blevet vred. Vred og skuffet. Nu er det anden gang inden for en periode af fem år, at der er udsigt til, at mine kolleger og jeg skal lockoutes. Det betyder på almindeligt dansk, at vi ikke har lov til at passe vores arbejde. Min identitet er, at jeg er lærer, og jeg er stolt af det, og jeg elsker mit arbejde. Jeg har været lærer i 33 år nu, og selv om hver dag ikke er en dans på roser, nyder jeg at stå op hver dag, og jeg ser i den grad frem til at komme på arbejde.