Ghettoer. Sverige er ikke noget godt forbillede

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Debat. 

Replik: I avisen Danmark tirsdag den 9. januar kan læserne få et indblik i, hvad den nuværende direktør Keld Laursen, Brabrand Boligforening, der er tilknyttet Gellerup, mener om ordet "ghetto".

I de mange år, hvor jeg i mit 78-årige lange liv har beskæftiget mig med indvandrerproblematikken, har tidligere direktører for Brabrand Boligforening enøjet tilkendegivet, at der ikke var nævneværdige problemer i Gellerup, der hovedsagelig lige siden 1983, da daværende borgmester Thorkild Simonsen (S) slog dørene på vid gab for indvandrerflytninger her til Aarhus, været beboet af indvandrere.

Jeg læser nu en erkendelse fra den nuværende direktør Keld Laursen, om at der er problemer i de kaldte ghettoområder, men så kommer de forventede undskyldninger.

Aldrig har nogen turde kalde en spade for en spade og give udtryk for, at mange af de problemer, som ghettoområderne slås med, skyldes manglende integrationsønsker fra indvandrerne.

Vi kender til hudløshed den med de lave uddannelser, men det er sjældent, at personer, der er tilknyttet et foretagende med forbindelser til indvandrer- og ghettoproblemerne, rent ud tilkendegiver, at kriminalitet, narko, og bander er et ghettoproblem, men det gør direktøren for Brabrand Boligforening, Keld Laursen, og han er faktisk den eneste, der har kaldt en spade for en spade, så ros for det.

Men så er det, at vi får den "svenske" model langet i hovedet af Keld Laursen, fordi Danmarks statsminister i sin nytårstale formastede sig til at give udtryk for, at Danmarks ghettoer skulle jævnes med jorden.

Jeg mener ikke, at indvandrerlobbyisterne burde bruge Sverige som godt eksempel for de danske indvandrerproblemer, da man bestemt ikke har haft succes med sin hidtil førte indvandrerpolitik i Sverige. Det er som om, man tilsidesætter, at der er indledt store stramninger overfor utilpassede indvandrere i Sverige, der nu er nået til bristepunktet, når det handler om indvandrertolerance.

Hvis nogen kan nævne blot et enkelt land på denne syndige klode, hvor muslimer og kristne lever sammen uden gensidige problemer, så oplys mig venligst. Dette land findes ikke, så erkend det dog, og lad os indrette os derefter, og kald det så for muslimske eller kristne ghettoer - kald dem, hvad I vil, men kald dem ved rette navn.

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce