Indvandringspolitik. Ny kurs er det eneste ansvarlige

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Debat. 

Replik: Jeg læste med undren Uffe Clausens indlæg 5. januar her i avisen, hvor han kritiserer Dansk Folkepartis politik. Kritikken forekommer mig nemlig noget usammenhængende.

På den ene side kritiserer Uffe Clausen Dansk Folkeparti for at være uansvarlige, når vi ikke bare uden videre laver en skatteaftale med regeringen. Men sådan en aftale kræver nu engang, at man er enige. At der er et fornuftigt kompromis, som alle parter kan se sig selv i. Der er vi ganske enkelt ikke endnu. Dansk Folkeparti er ikke sat i verden for at gennemføre regeringens skattepolitik. Vi kæmper for at gøre DF's politik til virkelighed. Det gør sig naturligvis også gældende ifht. en evt. skatteaftale.

På den anden side roser Uffe Clausen regeringen for den flotte finanslov, som er blevet vedtaget. Den ros vil jeg sådan set gerne tilslutte mig. Ikke mindst fordi den naturligvis i særdeleshed inkluderer mit eget parti. For det er vel gået op for UC, at det er en finanslov, som DF og regeringen har forhandlet på plads sammen? Og at der i øvrigt er rigtig mange gode DF-mærkesager i finansloven, hvor der afsættes flere ressourcer til sygehuse, ældrepleje og grænsekontrol?

Sluttelig vil jeg fremhæve, at det for mig at se netop er et udtryk for ansvarlighed i forhold til Danmarks fremtid, når DF insisterer på, at indvandringspolitik, skat og velfærd hænger uløseligt sammen. Det er der mindst 33 mia. gode grunde til, som min partiformand har udtrykt det. 33. mia. kr. kostede ikke-vestlige indvandring de offentlige danske kasser alene i 2014. På ét år!

Derfor insisterer DF på, at hvis vi skal forhandle om indretningen af dansk økonomi frem mod 2025, om skat og velfærd, så bliver vi også nødt til at forhandle om grundlæggende ændringer i vores indvandringspolitik. For DF handler det om at sikre, at personer, som får hjælp og ophold her i landet på midlertidig basis, reelt også kun er her midlertidigt. De skal hjem igen og være med til at genopbygge deres land, så snart det kan lade sig gøre. Tingene skal ses i en sammenhæng. Det er det eneste ansvarlige.

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce