Vi bruger cookies!

stiften.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.stiften.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere

Knuth og Støjberg skader Venstre. Jeg er træt af at se vores parti slæbt hen ad jorden

Knuth og Støjberg skader Venstre. Jeg er træt af at se vores parti slæbt hen ad jorden

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Britta Schall Holberg, tidl. indenrigs, sundheds-og landbrugsminister (V), Ebberup
Billede
Debat. 

Venstre: Jeg bliver tit spurgt: Er du stadig medlem af Venstre?

Ja, det er jeg, for jeg har troet på, at fornuften en dag ville sejre, men jeg må indrømme, at det er svært at bevare troen, når der er medlemmer som Marcus Knuth og Inger Støjberg, der bliver ved at føre sig frem.

Ikke så snart var det tyske valg overstået, før Marcus Knuth meddelte, at det var godt, at højrefløjen var gået så stærkt frem. Det udsagn blev så hurtigt fulgt efter af Inger Støjbergs udfald mod Skovgaard Museet i Viborg, som hun skældte ud for ikke at ville udstille Muhammedtegningerne, hvorefter hun selv lagde en af de mest kendte og hadede af dem ud på sin Facebook.

Skal folketingspolitikerne nu også til at blande sig i, hvad et lokalt museum skal udstille? Og hvordan kan en minister finde på igen at pirke op til den voldsomme krise for Danmark, som de tegninger for få år siden var skyld i?

Og hvordan kan Marcus Knuth stå og rose, at Tyskland af alle lande vælger at sætte et så højredrejet parti ind i Rigsdagen med så mange mandater? Ved han da intet om, hvilken ulykke en sådan højredrejning for mindre end to generationer siden affødte for hele verden og dens befolkning, inklusive vores eget land?

Har de to mennesker, da intet lært af historien, men også bare af, hvad der er sket de sidste år?

Det klogeste, der er sagt om Inger Støjbergs aktion, er sagt af seniorforsker i udenrigspolitik hos Dansk Institut for internationale studier, Hans Mouritzen:" Det er en signalpolitik, der virker som en demonstration for demonstrationens skyld. Som minister og medlem af regeringen skal hun jo tænke på, at hun ikke kun er modig på egne vegne, hun er modig på vegne af hele den danske befolkning, og det il jeg da håbe, at hun har gennemtænkt," sagde han til Kristeligt Dagblad.

Man er snart ved at have ondt af Statsministeren, der skal trækkes med de to repræsentanter for hans parti. På mange måder synes statsministeren at have fået mere greb om tingene. Men der gives ham ikke megen ro, så længe han har de to repræsentanter med i det oprindeligt liberale Venstre med i bagagen.

Vi andre er i alle tilfælde ved at køre grundigt træt af at se vores parti slæbt hen ad jorden. Og det lige før et landsmøde og et kommunalvalg.