Læserbrev: AGF, Jydsk Væddeløbsbane ... og Aarhus

Aarhus Stadion - Ceres Park, Jydsk Væddeløbsbane og Aarhus Cyklebane. Foto: Axel Schütt

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Jeg flyttede fra Sjælland til Højbjerg i februar 2012 og har siden med jævne mellemrum hørt mange sige, at Jydsk Væddeløbsbane lukker senest den 31. december 2029, og når det sker, så får AGF et nyt stadion, finansieret for en del af de penge, som salget af arealet, Jydsk Væddeløbsbane ligger på, vil indbringe.

Personligt holder jeg af AGF, på godt og ondt, og gennem de seneste seks år har jeg vel set 90 procent af vores hjemmekampe. Mit forhold til Jydsk Væddeløbsbane, det er lidt på samme måde.

Men efter næsten syv år i byen spørger jeg: Hvor står der skrevet, at AGF har krav på en del af de penge, byen får for et eventuelt salg af ''naboens'' jord til et nyt stadion?

Jeg synes, vi har et fint, ja ikke optimalt, men dog et ganske godt stadion i byen. De eneste, der meget ofte taler stadion ned, er ledelsen i AGF, anført af direktør Jacob Nielsen - dette smitter desværre af på tilhængere, spillere og trænere, som bruger stadion som en undskyldning for manglende motivation, positiv udvikling og resultater.

Klubhold som bl.a. Verona, Lazio, West Ham, River Plate, Roma, Napoli samt landshold som Tyrkiet, Frankrig og Østrig præsterer da meget godt på stadions med løbebane.

Jeg mener, det er en dårlig fugl, der skider i egen rede, og hvis ledelsen virkelig synes, Ceres Park er så ringe, at AGF ikke kan få top-resultater i dens nuværende form, så må de gå af og overlade ansvaret til kompetente folk, der tror på det.

Ærlig talt, efter min mening har AGF ikke krav på et nyt stadion på bekostning af Jydsk Væddeløbsbane, samt på bekostning af et af Danmarks dejligste områder som Højbjerg/Marselisborg.

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce