Læserbrev: Dybt bekymret for borgerne, hvis Tværfaglige Indsatser på jobcenter lukker

Læserbrev: Dybt bekymret for borgerne, hvis Tværfaglige Indsatser på jobcenter lukker

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Anja Maria Jensen, virksomhedskonsulent, Lærkehaven 59, Lystrup
Billede
Debat. 

Aarhus Kommune har indstillet " de tværfaglige indsatser" til lukning, og i stedet for denne indsats skal indsatsen baseret på, at borgeren skal direkte i virksomhedspraktik.

I en stille stund sidder jeg og reflekterer over, hvad det vil sige at være syg i Aarhus Kommune, eller hvad det vil sige, når Aarhus Kommune skriver "borger i centrum".

Jeg arbejder som virksomhedskonsulent og arbejder med borgere, der er længst væk fra arbejdsmarkedet. Mine borgere er syge borgere med fysiske begrænsninger, massivt misbrug, sproglige udfordringer og svære psykiatriske diagnoser. De er mennesker ligesom du og jeg, og skæbnen har gjort livet svært for dem. Det samme kunne ske for dig og mig eller nogle i vores nære relationer. Mit menneskesyn er, at vi alle er mennesker, og der skal være plads til alle i vores samfund. Mit menneskesyn er også, at alle mennesker gør det bedste, de kan. Hvis mennesker ikke efterlever kravene fra deres omgivelser, skyldes det oftest, at man mangler handlemuligheder. Er det ikke vores pligt at hjælpe disse mennesker videre i deres liv?