Læserbrev: En fremtid på naturens præmisser

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Rasmus Foged, folketingskandidat for Alternativet i Østjylland, regionsrådsmedlem for Alternativet, Region Midtjylland, Aarhus
Billede
Debat. 

2019 blev året, hvor vi fik Danmarks første klimavalgkamp. Næsten alle partier bakker op om kampen mod klimaforandringerne, og det glæder mig helt utroligt meget. Når de sidste stemmer er talt op, starter arbejdet med at indfri valgløfterne, og det bliver en fornøjelse at se, hvordan politikere på tværs af partierne kommer til at stemme for grønne lovforslag.

For mig og Alternativet starter der også et andet arbejde. Vores ambitioner stopper ikke ved, at vi har fået opbakning til det meste af vores første klimaplan. Vi er meget mere ambitiøse. Paris-aftalens klimamål vil nemlig kun betyde, at vi undgår de allerværste klimaforandringer. Hvis vi skal sikre en verden, der er god at leve i for alle, skal vi være meget mere ambitiøse - og her kan vi i Danmark spille en stor rolle ved at gå foran.

Når vi tvinger os selv til at gøre noget ekstra, udvikler vi samtidig teknologier, der også kan anvendes til at sikre grøn omstilling i hele verden. I Alternativet vil vi derfor blive ved med at finde endnu flere måder, vi kan bremse klimaforandringerne. Derfor vil jeg sammen med resten af Alternativet blive ved med at sætte nye og højere mål for den grønne omstilling. Lad os sammen skabe en fremtid på naturens præmisser!

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce