Læserbrev: Når klimadyrkelse træder i stedet for tro

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Debat. 

Det var den engelske forfatter G.K. Chesterton (1874 - 1936), der sagde: "Efter at menneskene er holdt op med at tro på Gud, tror de ikke på ingenting, men på alting."

Og det bliver der desværre flere og flere eksempler på. Der må ikke forkyndes i skolen, men børnene må godt strejke for at deltage i en klimamarch som et led i klimadyrkelsen.

Når 100.000 danske børn har en angstlidelse, skal strejkende skoleelever under ingen omstændigheder på en 16-årig svensk piges opfordring marchere gennem byen med skræmmende skilte som: "Hvis jorden ikke har en fremtid, har du heller ikke."

Det er en tekst, der er helt imod Bibelens ord og så truende og unaturlig for en 16-årig pige, at hun umuligt kan have skrevet den selv, men at der må ligge manipulation bag.

Man kunne godt unde de 16-årige at høre lidt andet end den svenske 16-åriges kedsommelige klima-klager.

Det var Gitte Hænning, der i sin tid sang visen "Bare 16 år". De første linjer lyder:

"Bare 16 år!Alting er da rent af lave.Det er blevet vår, hvert minut det er en gave.Jeg ku' kysse hele verden, dejlig er den!I ka' tro, jeg tør, jeg er i godt humør!..."

Melodien er iørefaldende og teksten en god beskrivelse af, hvordan det er at være en livsglad 16-årig med mod på livet.

Men dengang var der jo heller ingen 16-årige klimaaktivister, der påvirkede deres jævnaldrende til at tænke i voksne baner.

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce