Læserbrev: Nyt stadion uden nok p-pladser

stadionparkparkeringhavreballe skovpakeringspladser nex

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Såvel underkæbe som dagblad var ved at falde på gulvet, da jeg torsdag morgen på side 4 i min og AGF's avis så tegningerne, der pludselig fik løst alle problemer omkring et nyt stadion - uden at flytte væddeløbsbane eller noget som helst andet.

Lad mig indledningsvis slå fast, at jeg er AGF'er langt ind i hjertet efter at have brugt en del ungdomsår på klubbens 3. hold. Til gengæld har jeg svært ved at forstå, at vi skulle kunne få bedre fodbold fra de lokale helte ved at fjerne løbebanen, men lad bare det ligge. Det er der åbenbart mange, der mener.

Men planen - som også får al medvind i avisens leder!

For det første skal der bygges 1100 boliger åbenbart med en svag og tynd infrastruktur. Boligerne er på tegningen farvet i en diskret grøn farve - bl.a. mere eller mindre hele vejen rundt om cykelbanen, så det ser ud til, at området stadig fremstår som grønt! Det havde nok været mere fair at bruge en tydeligt afvigende farve, der viste, hvor meget byggeri, der skal til!

Men værst af alt er da, at man fjerner alle parkeringspladser - som alle, der bor i området, ved, langt fra er nok, når bare der kommer 6-7.000 på stadion. Jovist. Man vil lave en parkeringskælder under et nyt tennisanlæg. Men det skal vel 10-12 etager ned i jorden, hvis det skal kunne tage tilstrømningen til for eksempel en landskamp. Og det er jo ikke realistisk.

Dertil kommer til- og frakørsel. Jeg har et par gange i forbindelse med det nylige håndbold-VM besøgt idrætsanlægget i Herning. Store markflader på begge sider af anlægget dækker parkeringsbehovet, og derfor tager det kun en lille halv time at komme derfra. Hvis et tilsvarende antal biler - eller måske dobbelt så mange - skal op fra en parkeringskælder og ud via Stadion Allé eller Havreballe Skovvej, hvor mange timers tålmodighed skal der så til?

Nej - usagt lægger planen op til, at det gamle zoo-område med stadionsøerne må lade livet til et parkeringsanlæg, men det finder man naturligvis først ud af at foreslå, når alt det andet er slugt.

Jeg ser gerne, at byens fodboldklub får mulighed for at bygge et nyt stadion! Vi må bare have et ærligt grundlag at dømme det på. Og formodentlig var det bedst placeret langs en af de større færdselsårer som for eksempel Ringvejen!

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce