Læserbrev: Velfortjent ros til Aarhus Universitetshospital

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Hanne Skovgaard Jensen, Vibeengen 7, Studstrup, Skødstrup
Foto: Axel Schütt
Debat. 

Aviserne elsker negative historier om vores sygehusvæsen. Og personalet på Aarhus Universitetshospital (AUH) har efterhånden længe kunnet læse om, hvor meget der ikke fungerer på deres arbejdsplads. Det må være ekstremt demotiverende, men trods det ved jeg, at alle hver dag møder på arbejde for at yde deres bedste. Det vidner min lille historie om.

Vores lille barnebarn på seks år fik ulykkeligvis i efteråret 2018 konstateret en alvorlig kræftsygdom. Han blev indlagt på AUH, og inden der var gået en uge, var han i gang med behandlingen. Planen, der blev lagt, tog sigte på at helbrede ham, og fulgte internationale retningslinjer baseret på sidste nye forskning. Han har nu været gennem kemoterapi, operation, mere kemoterapi og stamcelletransplantation, og lige nu er han i Houston, Texas, med sin mor og far for at få behandling med protonstråler (godt AUH snart er klar til at give børn denne behandling).

Det har været forfærdeligt at se på, at vores lille barnebarn har skullet gennemgå så hård en behandling, og han har været rigtig syg undervejs. Men under hele dette lange forløb har vi som familie oplevet et personale, der engageret, empatisk og med stor faglig dygtighed har varetaget behandling og pleje. Et personale, der har været lyttende og inddraget både barn og forældre, så der er blevet skabt tryghed.

Undersøgelser og behandling - herunder planlægning af rejsen til USA - har været komplicerede og involveret mange afdelinger, og som tidligere ansat i sygehusvæsenet ved jeg, at dette kræver en høj grad af samarbejde og koordinering, hvor alle er lige vigtige brikker i et stort puslespil. Også her har personalet vist, hvorfor AUH gennem mange år er udpeget som Danmarks bedste hospital.

Når vores barnebarn kommer hjem fra USA, skal han gennem yderligere et halvt års behandling med immunterapi, men vi er fortrøstningsfulde og tror på, at han bliver rask. Og det kan vi takke personalet på AUH for. Og trods nye urimelige besparelser, I nu skal kæmpe med, håber jeg, I fortsat vil holde fanen højt og huske på, at I hver dag gør en kæmpe forskel!

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce