Vi bruger cookies!

stiften.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.stiften.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere

Muslimske friskoler. Dansk Friskoleforening er på gal kurs

Muslimske friskoler. Dansk Friskoleforening er på gal kurs

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Debat. 

Replik: Dansk Friskoleforening ser det tilsyneladende som sin opgave at mistænkkeliggøre motiver og hensigter hos politikere og debattører, der er kritiske overfor de muslimske friskoler.

Nu igen ved såvel formanden som den kommunikationsansvarlige i Dansk Friskoleforening, der til min undren bruger et så nedladende udtryk om kritikernes referencer som: Det står nemlig i avisen!

Vil I godt fortælle mig - en interesseret læser- hvad er det lige Berlingske i sin grundige dækning har misforstået evt misiformeret om? Og hvad er det i Akkaris bog, der ikke passer? Akkari, der nu af frygt for sit liv bor i Grønland !

I skriver jo selv om, at en skole er lukket. En anden er på vej til at blive det - og yderligere seks er under tilsyn. Et tilsyn, jeg har forstået, Dansk Friskoleforening bakker op.

Dan Jørgensen, Mette Frederiksen og den konservative kandidat til regionsrådet, Morten Weiss Pedersen, og mange med dem, har sagt klart fra over for disse fundamentalistiske kræfter, der møder "tillid med løgn", som Henrik Dahl fra Liberal Alliance har formuleret det .

Er der nogen af ovenstående personer, I betragter som uvidende eller bevidst tilsidesætter fakta? Og hånden på hjertet - tror I virkelig, at I gavner den danske friskoletanke med en så offensiv retorik mod dem, der ikke er enige med jer?