Vi bruger cookies!

stiften.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.stiften.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere

Samfundet spænder ben for unge. Hvorfor må jeg ikke være konkurrencedygtig?

Samfundet spænder ben for unge. Hvorfor må jeg ikke være konkurrencedygtig?

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Debat. 

Forventninger: I den fremlagte finanslov vil kvaliteten af min, og kommende studerendes, uddannelse blive forringet.

Det er efterhånden en usagt sandhed, at vi lever i et konkurrencesamfund, hvor det hele tiden gælder om at løber hurtigere og længere. Men med de nedskæringer, vi de sidste par år har oplevet, vil jeg ikke få lige så gode kvalifikationer som dem, hvis fodspor jeg skal følge. I det Danmark, vi lever i, er der høje forventninger til unge mennesker - og det skal der også være!

Men når man gang på gang spænder ben for min generation i form af nedskæringer og forringelser, bliver det svært at følge med. Det er både synd og skam ikke at udnytte, vi elever ønsker at leve op til de forventninger, der er til os, men det kræver investeringer. Så nytter det altså ikke noget at sende os i skammekrogen hver gang, vi råber op.