Vi bruger cookies!

stiften.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.stiften.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere

Situationen kræver det. Forbud er forhåbentlig midlertidigt

Situationen kræver det. Forbud er forhåbentlig midlertidigt

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Debat. 

Forbud: Naturligvis skal folk have lov til at klæde sig på som de vil - og normalt hidtil uden nogen restriktioner.

Efterhånden bør og har verdenssituationen og de deraf medfølgende, voldsomme og tragiske begivenheder dog afstedkommet en ny indstilling. Hvis jeg f.eks. skulle planlægge et større anstød, kunne jeg iklæde mig med en burka eller niqab og derved transportere uset mine remedier - "krudt og kugler" - til gerningsstedet, sikkert uden opdagelse eller kontrol. De kjoler hører ikke hjemme i et offentligt forum.

Det er desværre også en mode for mange at bære hættetrøje med hætten selv på varme dage sat op, og det kan skabe det indtryk, at man har noget at skjule og dermed markere nogle skumle hensigter.

Åbenhed er generelt ønskeligt i samfundet, men overvågning og maskeringsforbud er desværre gået hen og blevet en absolut nødvendighed.

Forhåbentligt midlertidigt.