Transportplan. Aftale baner vejen for bedre Rute 26

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Debat. 

Det er særdeles glædeligt, at regeringen og Dansk Folkeparti nu afsætter 800 millioner kroner til at forbedre den stærkt trafikerede Viborgvej - Rute 26 - mellem Aarhus og Viborg. Det har vi ventet på i årtier, så det er både dejligt og på høje tid, at der sker noget.

Mange gode lokale kræfter og politikere fra forskellige partier har kæmpet hårdt for at bane vejen for forbedringerne, så resultatet har mange fædre og mødre.

Da jeg i seneste kommunalvalgkamp tapetserede Rute 26 med "Udvid Viborgvej nu"-plakater, sagde mange, at det kommer aldrig til at ske. Mit svar var altid, at hvis vi ikke kæmper kampen sammen - på tværs af partiskel - så sker der hvert fald ikke noget. De afsatte penge viser, at det betaler sig at stå fast.

Er de 800 millioner kroner så tilstrækkeligt? De sikrer ikke en motorvej fra Aarhus til Viborg, men beløbet er langt bedre end en lang næse. Når jeg snegler mig afsted i bilen på Rute 26, så vil udsigten til en bedre vej trods alt lune og gøre køretiden lidt mere udholdelig.

Inden vi bryder ud i jubel, skal vi huske på, at pengene ikke er frigivet endnu. Det betyder, at et rødt folketingsflertal med Mette Frederiksen som statsminister kan parkere Rute 26 tilbage i syltekrukken efter valget. Det skal vi undgå, og dermed er der endnu en god grund til at stemme borgerligt.

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce