Vi bruger cookies!

stiften.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.stiften.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere

Udeblivelse. Stram op med fremmødet

Udeblivelse. Stram op med fremmødet

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Debat. 

Sygehus: Fredag morgen ramte et opslag på facebook, der både forarger og glæder mig. Didde Lauritzen fra sygehus Sønderjylland har slået et opslag med billede op, der lyder således

"Her sidder 2 af mine skønne kollegaer på Børneafdelingen... synes du de ser lidt opgivende ud? Så er det nok fordi vi idag har ventet forgæves på 4 ud af 7 patienter i vores ambulatorium...

Men hva' koster'd så?- jo det skal vi fortælle jer: rundt regnet 25000 kr i manglende ambulatorieaktivitet og spildt arbejdstid for 1 læge+ 1 sygeplejerske... ÆV siger vi bare!"

Det glæder mig, at medarbejdere er med til at skabe fokus på, hvordan vi kan få mere for pengene i det offentlige, så tusind tak til Didde Lauritzen.

Men det forarger mig, at personale venter så meget forgæves. Det koster rigtig mange ressourcer.

Kære medborgere og patienter, stram op i respekt for vores ansatte på sygehusene, andre patienter i køen og vores fælles skattekroner.

Tiltag, der kan forbedre borgernes fremmødefrekvens, kunne være teknolog løsninger med automatisk sms besked dagen før. Mere for pengene!