Ejer af Queensshop: Hvis jeg snød så mange, sad jeg i fængsel

Indehaver Janus Christoffersen udtaler sig på vegne af Queensshop. Arkivfoto: Michael Bager

Ejer af Queensshop: Hvis jeg snød så mange, sad jeg i fængsel

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Ejer af Queensshop.dk, Janus Christoffersen, mener ikke, at han eller kæresten snyder nogen gennem deres webshop.

Flere hundrede kunder har givet jer dårlige anmeldelser på Trustpilot. Det samme var tilfældet i jeres tidligere webshops. Nu er du også sigtet for mere end ti forhold af bedrageri. Hvorfor fortsætter du med at drive webshop?

- Jeg er kun sigtet, ikke dømt. Sidste gang jeg var sigtet, blev jeg pure frifundet. Jeg tror ikke, der bliver nogen sag. Jeg har været inde og snakke med politiet om sigtelserne, og jeg har givet politiet dokumentation på, at alle mennesker har modtaget deres varer.

Men har flere af dem ikke først fået deres varer, efter de har politianmeldt jer?

- Det ved jeg ikke. Det er ikke sådan, at jeg henvender mig til Fyns Politi og får at vide, hvilke personer som har anmeldt mig, og så sender jeg varen.

Men hvorfor fortsætter I med at drive webshoppen, når så mange kunder føler sig snydt ud fra deres anmeldelser på Trustpilot?

Trustpilot er et åbent forum, hvor alle kan gå ind og skrive. Det er kun de negative kommentarer, som kommer derind. Vi har masser af kunder, der er glade og positive. Det er ikke en stor procentdel af vores kunder, som er på Trustpilot. Det afspejler ikke det rigtige billede.

Så du er ligeglad med, at I har en score på 1,9 ud af 10 på Trustpilot?

- Fuldstændig.

Er du også ligeglad med de mange kunder, som føler sig snydt ifølge deres anmeldelser?

- Nej, jeg er ligeglad med Trustpilot. Jeg er ked af, hvis kunderne har en dårlig oplevelse og føler sig snydt. Men I min optik snyder vi ikke nogle mennesker.

Hvordan kan der komme så mange negative anmeldelser om, at I snyder, hvis det ikke er tilfældet?

- Hvis jeg snød så mange, så sad jeg i fængsel.

I har tidligere stået bag webshops som Forældrefælden og Banananaz.dk, som også trak spor af flere hunrede vrede kunder efter sig. De er nu lukket. Hvorfor åbner I en ny webshops, når I ikke har haft succes med de tidligere?

- Grunden til at Bananaz lukkede var dårlig omtale i medierne. Selvom vi blev frifundet, blev der ikke skrevet de store forsider om det.

Noget af det, som mange kritiserer jer for, er, at I trækker pengene kort efter ordren er afgivet, men der går flere måneder, før I leverer varen, hvis I leverer den. Hvorfor venter I ikke med at trække pengene, til ordren sendes til kunden?

- Vi trækker ikke pengene, før varen er klar til afsendelse.

Hvordan kan der så være så mange kunder, som har ventet flere måneder på deres levering på trods af, at I trak pengene få dage efter købet?

- Jeg er ked af, hvis der er nogle, hvor der er gået flere måneder. Det giver ikke nogen mening for mig. Vi har haft fat i nogle af den slags sager. Vi er kun en lille familie, og der har været fejl, hvor en ordre er smuttet. Jeg er ked af, at sådanne ting er forekommet.

Flere kunder, vi har talt med, oplever også at få tilsendt et trackingnummer, som ikke virker, når de trykker på linket. Vi har selv set en sådan mail og forsøgt at tracke nummeret, men der står, at der ikke blev fundet noget på det søgte nummer. Hvorfor sender I trackingnumre ud, som ikke virker?

- Det giver ingen mening. Vi sidder ikke selv og finder på trackingnumre. Det kan ikke forekomme. Hvis du giver mig kundenumre, kan jeg vende tilbage.

Kritikken af jer går også på, at de varer, der kommer frem, er i dårlig kvalitet og ikke stemmer overens med billederne. Flere mener, I får jeres varer fra Wish. Gør I det?

- Vi køber ikke vores varer på Wish, men jeg vil tro, at 60 procent af vores varer kan findes på Wish eller andre sider.

Flere kunder oplever også, at deres spørgsmål og klager på jeres Facebookside bliver slettet, og at de efterfølgende bliver blokeret, hvis de skriver negativt om jer. Er det korrekt?

- Det er en Facebookside, vi ejer, og vi vil ikke have nogle negative ting på vores side. Vi er i vores fulde ret til at slette opslag. Det gør vi, og det vil vi blive ved med.

Fimaets adresse står som Kirkebjerg 8 i Tommerup, men det er blot en postadresse. Hvorfor opgiver I ikke en adresse, hvor kunderne kan træffe jer, eller hvor I har jeres lager?

- For det første, gider jeg ikke have folk rendende om natten for at tjekke efter tøj. For det andet, har jeg en ansat, der er blevet overfaldet på adressen. Der er tusindevis af virksomheder, der ikke har deres lager på virksomhedens adresse. Vi har ikke pligt til at have et fysisk sted, folk kan komme hen.

Får sigtelserne og de mange vrede kunder jer til at ville lave noget om?

- Selvfølgelig vil vi lave tingene om. Vi åbner op for en bedre kundeservice.

Betyder det, at I vil opgive et telefonnummer, som eksisterer på jeres hjemmeside i stedet for det nuværende, som man ikke kan ringe på?

- Ja, vi åbner op for telefonisk kundeservice. Det vil i vores verden nok berolige en del.

Hvad skal der til for, at I stopper med drive webshop?

- Du er da i gang. Hvis vi får en god tur i medierne igen, så bliver vi nødt til at lukke.

Mener du kritikken i medierne er ufortjent?

- Nej, jeg mener ikke det hele er ufortjent. Der er helt sikkert nogle kunder, som har fuldstændig ret. Jeg vil ikke sige, at kunderne er åndssvage, og at vi gør alt, som vi skal. Jeg er med på, der sker fejl, og det beklager jeg. Men der er ikke nogen idé i at snyde folk for en trøje til 150 kroner.

Der er vel alt andet lige mere profit i at sælge en trøje, man ikke leverer, end en man leverer?

- Det er ikke den måde, vi driver forrentning på. Så var det bedrageri.

Ejer af Queensshop: Hvis jeg snød så mange, sad jeg i fængsel

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce