Kritiseret for reklamer med stærkt sexuelle undertoner: Aarhus-firma solgt for 350 mio. kroner

Brian Sørensen er med sit Lystrupfirma, der blandt andet sælger Cult, kendt som klassens frække dreng indenfor marketing. Nu sælger han sit livsværk. Foto: Kim Haugaard

Kritiseret for reklamer med stærkt sexuelle undertoner: Aarhus-firma solgt for 350 mio. kroner

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Lystrup-firmaet Cult, der står bag Cult og Shaker, overtages af Royal Unibrew for 350 mio. kroner.

LYSTRUP: Lystrup-firmaet Bev.Con ApS, der står bag energidrikkene Cult og Shaker samt Mokai, er købt af bryggeriet Unibrew for 350 mio. kroner. Sælgeren er århusianeren Brian Sørensen, der i 1998 begyndte med firmaet i en garage i Aarhus.

Cult, der er kendt for farverige reklamer med blandt andet letpåklædte kvinder, tæller 40 medarbejdere. Brian Sørensen har 52 procent af aktierne i selskabet bag Cult, Bev.Con ApS og er bestyrelsesformand.

- Cult har i lighed med Royal Unibrew et stærkt kommercielt forbruger- og kundefokus, og vi forventer, at vi i fællesskab med Cults engagerede medarbejdere styrker vores position i markedet inden for disse kategorier. Med købet venter vi at kunne opnå øget distribution og aktivering af Cult-porteføljen og dermed at skabe værdi for vores aktionærer, siger Hans Savonije, CEO i Royal Unibrew, til Børsen.

Selv om Cult gennem årene har været en god forretning, fik virksomheden et underskud på 4,7 mio. kroner i 2017.

Brian Sørensen, der drev diskoteker i Aarhus, fik ideen til Cult og energidrikkene, fordi han oplevede, at gæsterne gik tidligt hjem, når trætheden meldte sig. Cult kan i dag købes i supermarkedskæder, på tankstationer og diskoteker.

Kritiseret for reklamer med stærkt sexuelle undertoner: Aarhus-firma solgt for 350 mio. kroner

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce