Webshop fortsætter trods bedragerisigtelser: Kunder over hele landet føler sig snydt

Kæresteparret Janus Rosenkrands Christoffersen og Vikki Christiansen trækker et langt spor af vrede kunder efter sig i forbindelse med deres webshops. Arkivfoto: Morten Pape

Webshop fortsætter trods bedragerisigtelser: Kunder over hele landet føler sig snydt

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Parret bag webshoppen Queensshop.dk er sigtet for mere end ti forhold af bedrageri, og flere sager efterforskes. Samtidig har hundredevis af kunder landet over givet webshoppen dårlige anmeldelser på Trustpilot, fordi de blandt andet ikke har modtaget deres varer eller ikke fik pengene tilbage for en returvare. Alligevel kører webshoppen videre.

TOMMERUP: Først var det Forældrefælden, så var det banananaz.dk, og nu er det Queensshop.dk. Samtlige webshops var eller er drevet af kæresteparret Janus Rosenkrands Christoffersen og Vikki Christiansen og trækker et langt spor af vrede kunder efter sig.

Parret er nu sigtet for bedrageri gennem deres firma Queensshop.dk, som har adresse i Tommerup, og deres tidligere webshop Banananaz.dk. Webshops som på Truspilot scorer blot 1,9 og 1,3 ud af 10.

- Vi har modtaget flere anmeldelser på det omhandlende firma. Nogle efterforsker vi stadig, og andre er forelagt anklagemyndigheden, siger Kim Strømvig fra Fyns Politis afdeling for økonomisk kriminalitet.

Han oplyser, at ejeren af webshoppen Queensshop, Janus Christoffersen, er sigtet for mere end ti tilfælde af bedrageri. Selv oplyser Janus Christoffersen, at hans kæreste også er sigtet, og at nogle af sigtelserne også omhandler webshoppen Banananaz.dk. Men Janus Christoffersen mener ikke, der er hold i sagen.

- Jeg er ked af, hvis kunderne har en dårlig oplevelse og føler sig snydt. Men i min optik snyder vi ikke nogen mennesker, siger han.

"Fup-firma"

På Trustpilot fremgår det, at mere end 300 personer landet over har givet Queensshop.dk et-stjernede anmeldelser. Overskifterne er blandt andet "Fup-firma", "Hold jer væk fra denne hjemmeside", og "de er nogle fuskere".

Kritikken går primært på, at webshoppen ikke sender varene, som der er betalt for, at leveringstiden er flere måneder lang, at tøjet ikke svarer til det på billederne eller det, der er bestilt, og at kunder ikke får pengene for deres returnerede varer tilbage. Derudover oplever flere kunder også at få sendt trackingnumre, som ikke eksisterer.

En af dem er 46-årige Anette Karine Banke Andersen fra Ærø. Hun bestilte et par bukser fra webshoppen for to uger siden. Få dage efter fik hun tilsendt et trackingnummer.

- Men nummeret eksisterer ikke, når jeg trykker på det. Derfor bliver jeg lidt mistænksom. Da jeg ringer til det telefonnummer, der er oplyst på hjemmesiden, kan jeg ikke komme igennem, fordi nummeret ikke findes. Der opdagede jeg, at noget var helt galt, siger hun.

Blev blokeret

Anette Katrine Banke Andersen skrev efterfølgende et opslag på Queensshops facebookside, men det blev hurtigt slettet, og nu er hun blokeret fra siden, fortæller hun. Det fik hende til at undersøge webshoppen nærmere.

På Trustpilot kunne Anette Katrine Banke Andersen se, at hun langt fra var den eneste, som havde problemer med firmaet. Hun har også forsøgt at kontakte firmaet på mail, men uden held. Efter at have læst anmeldelserne på Trustpilot, regner hun ikke med at se hverken bukserne eller sine penge igen.

- Det er rigtig ærgerligt, at de snyder folk. Jeg tror, de henter rigtig mange penge hjem, inden de bliver stoppet, siger hun.

Tenna Munksgaard fra Kalundborg er en af de flere hundrede, som har givet webshoppen en dårlig anmeldelse på Trustpilot. Hun bestilte en kjole til sin guddatter den 1. marts. Fem dage senere blev pengene trukket fra hendes konto. Men i april måned havde hun endnu ikke modtaget kjolen, og derfor gjorde hun indsigelse til sin bank og fik den til at trække pengene tilbage. Kort efter politianmeldte hun virksomheden.

- Efter jeg have politianmeldt dem, sendte de pludselig en pakke til mig. Men fordi jeg havde fået mine penge tilbage, nægtede jeg at modtage den. Jeg har hørt om andre, hvor de har gjort det samme, efter de har anmeldt dem. Men jeg trækker ikke min anmeldelse tilbage. Der er alt for mange mennesker, som ikke får deres varer, siger Tenna Munksgaard.

Kan ikke lukke siden

Hun mener, det er på tide, der bruges grovere metoder overfor virksomheden.

- Deres Facebook-side og hjemmeside burde bare lukkes. Og så bør der laves et register, så hverken han eller kæresten kan oprette en virksomhed igen, siger hun.

Kim Strømvig, som er en del af afdelingen for Økonomisk Kriminalitet ved Fyns Politi, oplyser, at Fyns Politi ikke har hjemmel til at lukke en hjemmeside. Det er bagmandspolitiet, som kan gøre det.

I øjeblikket kan Fyns Politi altså ikke gøre meget andet end at vente på, anklagemyndigheden får vurderet sagerne.

Afventer sagsbehandling

Anklagerfuldmægtig Stephanie Bak Pedersen oplyser, at sagen fra Queensshop.dk og Banananaz.dk ligger i bunken "i visitation til sagsbehandling" hos anklagemyndigheden. Der har den ligget siden sagen blev overført fra politiet i marts, men den afventer fortsat sagsbehandling, fordi andre sager har haft højere prioritering.

40-årige Marianne Mandix fra Stige, som er endnu en af de kunder, der føler sig snydt af webshoppen, undrer sig over, at det skal tage så lang tid.

- Jeg kan sagtens se, at der er andre ting, som er vigtigere som for eksempel personfarlig kriminalitet, men jeg synes stadig, det er længe. Det burde ikke kunne lade sig gøre, at de så bare skifter navn, men det er de samme, som står bag, siger hun.

Marianne Mandix bestilte en hættetrøje hos webshoppen den 2. marts, men den er endnu ikke blevet leveret.

Webshop fortsætter trods bedragerisigtelser: Kunder over hele landet føler sig snydt

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce