Penge fra Kulturministeriet skal gøre teater til børns førstevalg

Teaterleder på Teaterhuset Filuren i Aarhus, Ditte Felding (tv), administrativ leder og producent i Teater Hund & Co. Kenneth Gall og leder af Filiorum - tid til teater, Clarissa Meister-Petersen glæder sig til at formidle teater-magi mere direkte til børnene. Privatfoto

Penge fra Kulturministeriet skal gøre teater til børns førstevalg

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Aarhus: "Den dobbelte kommunikation" er et fælles teaterprojekt, der skal udfordrer og undersøge det paradoksale i, at teater for børn altid kommunikeres til voksne for at nå børn. Kulturministeriet har via "Applaus" skubbet 275.000 kroner i projektet, der skal udmøntes af Teaterhuset Filuren, Teater Hund & Co på Østerbro og Filiorum - tid til teater i Gentofte.

Med stærke samarbejdspartnere fra andre brancher glæder de tre teatret sig til at blive klogere på, hvordan teatret kan kommunikere mere direkte til børn, så teaterturen bliver "top of mind" for børn på linje med for eksempel svømmehallen og biografen.

- Vores kulturtilbud er målrettet børn, og tilmed ofte afgrænsede aldersgrupper, så hvorfor er det, at vi kun kommunikerer til voksne, når billetterne skal sælges?," spørger teaterleder på Teaterhuset Filuren, Ditte Felding.

- I Aarhus glæder vi os til, som noget nyt, at have et børnepanel tilknyttet teatrets PR- og visuelle formidling i hele den kommende sæson. Børnene vil også være med i idégenereringen omkring de tiltag, vi laver rundt om vores egne forestillinger, udtaler Ditte Felding.

Penge fra Kulturministeriet skal gøre teater til børns førstevalg

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce