Læserbrev: Supercykelsti versus slentreområde


Læserbrev: Supercykelsti versus slentreområde

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.


Steffen Hjøllund, Særeng 15, Aarhus N
Axel Schütt
Læserbrev. 

Det er rigtig godt, at Århus Stiftstidende (mandag 20. august) beskriver problemerne for cyklister og fodgængere på havnepladsen i Aarhus.

Det er utrolig dårlig planlægning, at man fra kommunens side siger, at hurtigtkørende cyklister ikke må køre ad Mejlgade og Skolegade, men skal køre ad Havnepladsen, men at de samtidig kalder Havnepladsen for "shared space", hvor de bløde trafikanter er tvunget til at bevæge sig langsomt for ikke at komme til skade.

Der er to mulige løsninger: Enten gør man bilernes kørebaner på Kystvejen, Skolebakken og Havnegade til "shared space" for biler og cyklister (ligesom det var, før man opfandt cykelstierne), eller også får kommunen asfalteret cykelstien på havnepladsen og maler cykler på cykelstien. Helt privat er vi mange, der har en tredje løsning, nemlig at tage bilen i stedet for cyklen, men det siger byrådsflertallet, at de ikke ønsker - de mangler bare at vise deres ønske i praksis.

Fliserne på havnepladsen er i øvrigt heller ikke behagelige at cykle på - når kommunen gerne ville have en stor plads, kunne de jo også have lagt fliser på bilernes kørebane, hvilket de ikke gjorde, men hvorfor er det kun bilerne, der må få godt køreunderlag?

Det er trist og virkelighedsfjernt, at projektchef på Dokk1 Finn Bruun Ravnsbæk kalder landskabsarkitekten bag havnepladsen for "dygtig", når hun slet ikke har gennemtænkt den store trafikmængde, der skal afvikles på pladsen.

Læserbrev: Supercykelsti versus slentreområde

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce